Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Verkopen op Twitter: kán dat?

Kent u ze? De bedrijven die elke dag tien tweets uitsturen over afgeprijsde producten. Of de twitterende freelancers die – ondanks hun drukke agenda – nog nét een plaatsje hebben voor een nieuwe opdracht. Vaak doe je met zulke opdringerige verkooptweets meer kwaad dan goed.

Boekwinkel Waterstones waagde onlangs toch ook zijn kans:

favouritebook

Lachen op Twitter

Ook gegniffeld? Natuurlijk! De eerste tweet is een prachtige parodie op al die armetierige pogingen tot 'verkopen op Twitter'. En van tweet twee hou ik omdat Waterstones de term 'marketing campaign' in de mond durft te nemen. Ook al is het maar in een ludiek bericht.

Want veel te vaak lijken bedrijven doodsbang om te 'bekennen' dat ze aan marketing en communicatie doen. Alsof het een schande is dat je probeert om de wereld te overtuigen van de waarde van je product.

Tóch verkopen op Twitter?

Met grappige tweets win je alvast mijn hart. En dan ben ik sneller bereid om geld uit te geven. Maar wacht eens even. Staat mijn lievelingsboek eigenlijk wel in mijn boekenkast? Want inderdaad, als je één boek in huis moet hebben ... In gedachten spurt ik al naar de boekenboer. En zo krijgt dat dekselse Waterstones alsnog zijn zin. Met Twitter-volgers die een aankoop overwegen. Een dijk van een neveneffect voor humoristische tweets.

Meer lachen op Twitter

De tweets hierboven waren trouwens geen toevalstreffers. De account @WstonesOxfordSt is voortdurend grappig.
En haalt ondermaatse (Twitter-)marketing geregeld onderuit. Volgtip!

Reageer