string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(46) "https://schrijf.be/nl/blog/veelgestelde-vragen" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(40) "Veelgestelde vragen op uw website: doen!" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(46) "https://schrijf.be/nl/blog/veelgestelde-vragen" ["image"]=> string(49) "https://schrijf.be/images/veelgestelde-vragen.jpg" ["description"]=> string(63) "Veelgestelde vragen op uw website plaatsen: hoe begint u eraan?" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Plaats veelgestelde vragen op uw website
De belangrijkste weetjes over uw bedrijf efficiënt samenvatten? Dat doet u door veelgestelde vragen op uw website te plaatsen. Zet ze zichtbaar, structureer ze en hou ze kort en eenvoudig. Zo biedt u uw klanten een stevige houvast.
Kwestie van besparen
Wist u dat frequently asked questions (FAQ's) of veelgestelde vragen ontstaan zijn als een creatieve besparingsmaatregel?
Het jaar was 1982. Internet droeg nog babyschoenen en dataopslag was duur. In die context werkte een NASA-medewerker de SPACE-mailinglijst uit tot een gestructureerde FAQ's-lijst, om herhalingen te vermijden.
Met veelgestelde vragen voelen klanten zich welkom
Ondertussen vindt u de rubriek ‘Veelgestelde vragen’ op bijna elke website terug. U treedt er uw klanten slim mee tegemoet:
- U geeft snel antwoord op een aantal eenvoudige, maar prangende vragen.
- U toont aan dat u weet wat hen bezighoudt.
- U sust hun ego, want nee hoor, hun vragen zijn niet bizar.
Veelgestelde vragen over veelgestelde vragen:
Welke vragen neem ik op?
De veelgestelde (du-uh). Laat uw klantendienstmedewerkers of verkopers turven. Evalueer welke vragen het meest worden bekeken. En geef de kans om ‘nog een andere vraag’ te stellen. Update hiermee uw lijst regelmatig.
Vragen als ‘Welke geniale mensen runnen deze business?’ Niet doen.
Waar zet ik de veelgestelde vragen op mijn website?
Zo zichtbaar mogelijk: in het menu bovenaan, de footer of beide.
Zo stelt u uw klant meteen gerust dat zijn vraag totaal zo gek nog niet is.
Hoe organiseer ik mijn veelgestelde vragen?
Maak een duidelijk onderscheid tussen vraag en antwoord, bijvoorbeeld met verschillende kleuren of opmaak. Integreer een zoekfunctie, en werk met afbeeldingen of screenshots waar mogelijk.
Wat als de lijst eindeloos lang wordt?
Staan er veel veelgestelde vragen op uw website? Schik dan in een aantal logische categorieën, en voeg er eventueel icoontjes aan toe. Laat de antwoorden openklappen, zodat uw bezoekers niet eindeloos hoeven te scrollen. Hou uw veelgestelde vragen zo kort en eenvoudig mogelijk. En verwijs naar andere webpagina’s met extra info.