fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Twijfelwoorden

Wilt u uw lezer overtuigen? Wees dan zeker van uw stuk. En schrap 'een', 'kunnen', superlatieven en uitroeptekens.

U gelooft in uw fantastische product. Of bent apetrots op uw unieke dienstverlening.

Wilt u daarvan ook uw lezer overtuigen? Vermijd dan deze vier valkuilen:

  1. een
  2. kunnen
  3. superlatieven
  4. uitroeptekens

Een wordt de

Deze steunzolen zijn
een oplossing voor hamertenen.

Excuseer: een oplossing? Dus zijn er nog andere, mogelijk betere? Oké, dan kijk ik als koper de kat nog wat langer uit de boom. Als verkoper moet u zeker van uw stuk zijn. Voor u is er maar één goede oplossing: de uwe. Handen af dus van het onbepaalde lidwoord. Wég met ‘een’.

Deze steunzolen zijn
de oplossing voor hamertenen.

Kunnen kan niet

Geïnteresseerd?
U kunt onze gratis brochure aanvragen op …

Kan ik dat doen? Geweldig, want dan kan ik het ook niet. En dat is veel gemakkelijker. Schrap daarom elke vorm van het werkwoord ‘kunnen’:

  1. Traceer kan/kunt/kunnen op kanscan.be.
  2. Vervang door de imperatief in uw call to action.
  3. Voeg er hoogdringendheid aan toe: meteen, nu, vandaag nog, …
Geïnteresseerd? Wacht niet langer.
Vraag meteen uw gratis brochure aan op …”

Superlatieven ontkrachten

Weet u waarom?
Wij zijn héél erg goed in onze job.

Raar maar waar: in een overtuigende tekst ondermijnt een superlatief uw overtuigingskracht. Zoals iemand die u zegt: “Mag ik eens heel eerlijk zijn?” Vermijd dus schijnbaar versterkende woorden – zoals ‘heel’, ‘zeer’, ‘uitermate’ of ‘uitzonderlijk’. Want ze hebben net het omgekeerde effect.

Weet u waarom?
Wij zijn gewoon goed in onze job.

Uitroeptekens devalueren

Maak u het leven eenvoudig:
bestel nu!

Uitroeptekens zijn een geval apart. Gebruikt u ze spaarzaam – één per pagina? Dan zetten ze die ene passage extra in de verf.* Maar daarna verliezen ze snel hun kracht. Wees er dus spaarzaam mee! (-> Bemerk hoe ik dit uitroepteken beter zou schrappen.)

Maak u het leven eenvoudig:
bestel nu.

 

Wees voortaan zeker van uw stuk. En schrap:

  1. een
  2. kunnen
  3. superlatieven
  4. uitroeptekens


* Voor Nederlanders, Vlaams voor: 'Dan benadrukken ze die ene passage.'


Tevreden klanten aan het woord

Nieuwe generatie klanten vraagt om nieuwe generatie copywriters
Luminus gaat voor teksten die bruisen van de energie
Samenwerking als een geoliede machine
Topteksten, hoedje af
Tot zeven keer meer respons
De teksten zijn er boenk op
Weinig geblaat en veel wol
De journalisten happen toe!
SEO-webteksten die Google én bezoekers verleiden
Prima tekstkwaliteit, vlekkeloze projectopvolging
Ze trappen niet in de val om moeilijk jargon te gebruiken
Mijn copywriter laat me scoren in Google én bij mijn klanten
Om van te smullen
Onvoorstelbaar knap werk
Mijn geheime wapen om te scoren in Google
Doorzettingsvermogen en creatieve input
Snel én goed
Precies wat we in gedachten hadden
Frisse en vernieuwende schrijfstijl
Bij Schrijf.be doen ze wat ze beloven

Wat klanten zeggen

Je feedback was eerlijk en to the point. Je hebt een punt als je zegt dat wij redelijk 'oude' woorden gebruiken en veel passieve constructies maken. Dat is eigenlijk atypisch aan hoe we zijn, dus daar zullen we op letten in de toekomst. Goed werk geleverd in ieder geval, ik ben tevreden.

Jimmy Cappaert
PriorWeb