Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/onbepaaldlidwoord"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(35) "Wilt u een bruid zijn, of de bruid?"
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/onbepaaldlidwoord"
  ["image"]=>
  string(47) "https://schrijf.be/images/onbepaaldlidwoord.jpg"
  ["description"]=>
  string(55) "Hoe één banaal woordje uw verkooptekst onderuithaalt."
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Onbepaald lidwoord? Onnodig!

Prijst u iets aan? Vermijd dan ‘een’.
Ga voor: de/het, uw/jouw of … niets.

Onbepaald lidwoord 

Het banaalste en toch gevaarlijkste woordje in uw commerciële teksten?
Een. Het onbepaalde lidwoord.
De ontkrachter die te pas en te onpas opduikt. Maar waarmee u de poten onder uw eigen stoel wegzaagt. Want niemand wil een bruid zijn, wel dé bruid.

Een wordt de

Voorbeelden?

  • Ga voor Google-topposities: vertrouw op een expert in SEO-copywriting.
    Een expert? Een van de velen die zich SEO-expert noemen of wanen? Laat maar, ik zoek de expert in SEO-copywriting.
     
  • Deze steunzolen zijn een oplossing voor hamertenen.
    Een oplossing? Er zijn dus mogelijk betere. Dan kijk ik nog even de kat uit de boom.
     
  • Koop uw graszoden rechtstreeks bij een teler zoals graszoden.be.
    Een teler? Bedankt voor uw tip dat u ook concurrenten hebt. Ik googel wel even op ‘teler graszoden’. Tot nooit meer!

De wordt uw

  • Koop uw graszoden rechtstreeks bij de teler: graszoden.be.
    Vervang elke ‘een’ in uw verkoopteksten. Want voor u bestaat er maar één goede oplossing: de uwe. Uw lezer verwacht dat u zeker van uw stuk bent. Hoe raakt hij anders zelf overtuigd?
     
  • Koop uw graszoden rechtstreeks bij uw teler: graszoden.be.”
    Of doe er een schepje bovenop. Maak er voor uw lezer een gerichte, persoonlijke oplossing van, met 'uw/jouw'.

Geen lidwoorden in titels

In titels zijn lidwoorden totaal overbodig – onbepaald of bepaald. Probeer er maar eens te vinden in krantentitels.

  • Het Bureau voor Normalisatie noemt zijn e-boek dan ook niet:
    Certificatie voor ISO-managementnormen: een roadmap naar succes
  • Maar wel, kort en gedecideerd:

    nbn roadmap

Nu doen!

  1. Spoor elke ‘een’ in uw website op.
  2. Kill the beast.