string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(42) "https://schrijf.be/nl/blog/seo-silo-vullen" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(42) "https://schrijf.be/nl/blog/seo-silo-vullen" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
SEO-silo’s vullen en onderhouden
Vul uw SEO-silo’s met teksten die opbrengen: met de juiste SEO-trefwoorden, zinvolle inhoud, en relevante categorieën.
Uw website in silo’s verdelen? Dat is webpagina’s bundelen die over hetzelfde thema gaan.
Die SEO-silo’s verwerkt u zichtbaar in uw site-structuur, en/of virtueel met links.
Het gevolg? Google scant elke silo als een cluster van pagina’s. En geeft die een hogere score, zelfs als iemand niet letterlijk op uw trefwoorden zoekt. Tenminste, als u het slim aanpakt.
5 pagina’s per SEO-silo
Voeg per SEO-silo minimaal vijf pagina’s toe. Optimaliseer waar mogelijk, en zet vooral in op langere trefwoordengroepen (long tail). Daarmee trekt u prospects binnen die specifiek zoeken naar uw info … en die u via uw interne links naar uw verkooppagina loodst.
Onberispelijke, relevante content
Creëer geen content om alleen maar meer trefwoorden te verwerken. Het werkt lezers op de zenuwen ... áls ze het al lezen. Schrijf niet voor zoekmachines maar voor zoekers. En voeg alleen pagina’s toe als de inhoud:
- goed is uitgewerkt
- relevant is voor uw onderneming
- bij een van uw silo’s hoort
Staat een pagina toch op zichzelf – bijvoorbeeld om een tijdelijke promotie aan te kondigen? Voeg er dan een ‘nofollow’-code aan toe. Zo boort u geen gaten in uw bestaande silo’s.
Extra SEO-silo’s? Vergaloppeer u niet
Temper uw enthousiasme rond nieuwe silo’s. Het is geen goed idee om er meteen tien online te zetten. Voeg maximaal een of twee nieuwe silo’s tegelijk toe, en analyseer hoe dat uw ranking beïnvloedt. Kortom, kies de veilige weg: stap voor stap. Dat heeft nog een extra voordeel: u overtuigt Google telkens opnieuw dat uw website leeft.