Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Schrijf.beter 204

Wat Schrijf.be uniek maakt? Dat een kwaliteitsbewaker en een eindredacteur elke tekst naar een hoger niveau tillen. En dat gaat zó:

Kwaliteitsbewaking

Een zaalverhuurder doet uw evenementen eruit springen. En dat moet ook in de voice-over van zijn promofilmpje blijken.
Een extract zoals een Schrijfbe'er het voorstelt:

We hebben alle ingrediënten in huis om uw evenement écht onvergetelijk te maken.

De 'om'-constructie is een gevaarlijke in wervende teksten. Want ze impliceert dat iets nog moet gebeuren. Dat het kán. En daarmee moet u oppassen. Schilder uw lezer de situatie voor alsof ze al aan het gebeuren is. Dan verlaagt u de koopdrempel:

Wij hebben alle ingrediënten in huis die uw evenement onvergetelijk maken.

Toch blijft die 'wij' vooraan storen. Lezersvoordelen zijn de sleutel, níét producteigenschappen.

Uw evenement onvergetelijk maken? Wij hebben er alle ingrediënten voor in huis!

Maar wat is 'onvergetelijk'? Mag het wat duidelijker? Wat zou voor de organisator van het evenement een klinkend succes betekenen? Graaf dieper, of spreek tot de verbeelding met een plastisch werkwoord:

Verrukte genodigden op uw evenement? Wij hebben er alle ingrediënten voor in huis!
of
Uw evenement dat over de tong gaat? Wij hebben er alle ingrediënten voor in huis!

 

Eindredactie

Nu hebben we dubbel zoveel klanten dan vroeger.
√ Nu hebben we dubbel zoveel klanten als vroeger.

Het is zoveel als en meer/minder dan,
maar met 'dubbel/half zoveel' raken schrijvers soms in de war.
Want inhoudelijk gaat het wél om meer (of minder), niet om evenveel.


Tevreden klanten

Er kon niets beter aan de samenwerking
Mijn technische wereld helder uitgelegd
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Naadloze samenwerking en een tekst die wérkt
Open en duidelijk
Ze trappen niet in de val om moeilijk jargon te gebruiken
Ik lig nergens meer wakker van
Ik de cijfers, zij de letters
Geen discountfirma − gelukkig maar
Je krijgt altijd sterke teksten
Authentic while still meeting SEO needs
Tone of voice zit onmiddellijk goed
Ik blijf terugkomen voor de originaliteit
Gelukkig met deze contentpartner
Hun werkwijze is absoluut top
Samenhangend geheel van alle elementen
Jullie advies kwam heel goed van pas!
English, in other words
Echt anders dan wij altijd deden
Teksten die kleur geven aan onze visie

Wat klanten zeggen

Ik vind de taalsuggesties top, eigentijds. Ze weerspiegelen de sfeer van een jong team dat zich achter elke opdracht inzet.

Annik Piessens