string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(67) "https://schrijf.be/nl/blog/overlijdensbericht-van-de-call-to-action" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(37) "Contentmarketing? RIP, call to action" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(67) "https://schrijf.be/nl/blog/overlijdensbericht-van-de-call-to-action" ["image"]=> string(66) "https://schrijf.be/images/blog/call-to-action-contentmarketing.jpg" ["description"]=> string(148) "Contentmarketing is niet hetzelfde als copywriting, en vergt daarom een andere aanpak. Het grote – dodelijke – slachtoffer? De klassieke CTA." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Waarom de call to action sterft bij contentmarketing
De call to action legt het hoofd neer in contentmarketing. Want uw content zélf spoort aan tot actie. Niet schreeuwerig, maar fluisterend. Door uw prospects nieuwsgierig te maken. En langzaam maar zeker hun vertrouwen te winnen.
Kent u de befaamde call to action? Waarmee u prospects beleefd, precies én overtuigend aanzet tot actie? Die is niet meer. Wel, toch niet in contentmarketing.
Contentmarketing delft het graf van de call to action
Met contentmarketing port u uw doelpubliek niet rechtstreeks aan om te kopen. U aast niet op een vlugge onenightstand, wél op een stabiele relatie met uw klanten. Door uw expertise genereus te delen en zo hun vertrouwen te winnen. Geduldig: dus zonder call to action. Ten grave ermee.
De call to action is morsdood in contentmarketing.
De call to action is dood, leve de call to content!
Zo droevig is het overlijden van de call to action nu ook weer niet. Uw business gaat er niet van … dood. Integendeel: met steengoede content oogst u ook effect. Méér zelfs op middellange termijn. Vertelt u boeiende verhalen? Brengt u de informatie die uw potentiële klant zoekt? En verwijst u telkens door naar nieuwe info? Dan zet dat aan tot verder lezen. En uiteindelijk tot kopen. Vertrouw dus op uw inhoud. De actie volgt ooit vanzelf.
Call to action floreert in copywriting
Nog een extra reden om uw en onze tranen te drogen? De call to action is alive and kicking in de copywritingwereld. Want een commerciële tekst zonder CTA is er geen. Daar moet u precies zeggen wat u van uw lezer verwacht.
Samengevat: zo springlevend als uw call to action is in copywriting, zo morsdood is hij in contentmarketing. Amen to that.