Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Is uw 'open deur' een goede interne communicatiestrategie?

Is de 'open deur' een goede interne communicatiestrategie?

"Vragen of problemen? Mijn deur staat altijd open."

Klinken die zinnetjes u bekend in de oren? Ze verdienen dan ook hun plaats in de eregalerij van kantoorclichés. Ooit bedacht door managers die zich niet langer verschuilden achter de eikenhouten deuren van hun marmeren kantoren. Ze wilden zo de interne communicatie verbeteren, samenwerking bevorderen en openheid creëren. Zijn ze daarin ook geslaagd?

Tijd om de open deur weer dicht te trappen?

Bent u zo’n leidinggevende die voortdurend op de tocht zit omdat hij de klok rond bereikbaar wil zijn voor zijn medewerkers? Dan heb ik drie vragen voor u:

  1. Hebben al uw medewerkers ook echt de moed om onaangekondigd uw bureau binnen te stappen?
  2. Zijn ze met hun vragen en opmerkingen aan het juiste adres of moet u hen toch doorverwijzen naar een andere verantwoordelijke?
  3. Bewijst u uw collega’s én bedrijf geen betere dienst door u 100 procent te focussen op uw kerntaak – achter gesloten deur, als uw concentratie daar wel bij vaart?

Naar een actieve interne communicatiestrategie

Is een 'open deur' nog een goede interne communicatiestrategie?

Goed, interne communicatie mag nooit eenrichtingsverkeer zijn. Leidinggevenden moeten weten wat er leeft op de werkvloer. Maar de 'open deur' is daarvoor te vaak een gemakkelijkheidsoplossing – een flauw afkooksel van een echte interne communicatiestrategie

Kortom: laat uw deur gerust open als u behoefte hebt aan frisse lucht. Maar vraagt u zich echt af waar uw collega’s mee zitten? Dan zijn er betere manieren om dat te achterhalen:

  • Doe regelmatig een – al dan niet anonieme – enquête. Dat kan met klassieke formulieren of software zoals Boxwire.
  • Neem regelmatig een kijkje op uw intranet of social intranet.
  • Wacht niet tot medewerkers door uw deur marcheren, maar doe zelf een toertje door het bedrijf. Spreek uw medewerkers aan, vraag waarmee ze bezig zijn en toon uw betrokkenheid. Tenzij ze niet gestoord willen worden, natuurlijk.

Tevreden klanten

Goed meegedacht, goed neergeschreven
Je weet op voorhand dat het goed komt
Precies wat we in gedachten hadden
Schrijf.be? De professionele pen die ik zocht.
Exact wat ik zocht
Prima tekstkwaliteit, vlekkeloze projectopvolging
Doet wat het belooft - en vaak meer en sneller
Engels, met andere woorden
Schrijfdokter biedt ruimte om zelf zaken te ontdekken
Bij Schrijf.be doen ze wat ze beloven
Tien voor thee én voor taal
Doorzettingsvermogen en creatieve input
Onze mailing zit er boenk op!
Klassieke bank gaat voor sprankelende aanpak
Scherp, snel, en sympathieker dan Statler en Waldorf
Vlot maar overtuigend, speels maar professioneel
SEO door wie zelf bovenaan in Google staat
Snel en efficiënt. Ook voor starters!
Hoge verwachtingen volledig ingelost
De inbegrepen correctieronde vind ik een hele geruststelling

Wat klanten zeggen

Niets op aan te merken, exact wat ik in gedachten had.
Had ik ook maar zo’n pen.

Stefan Van Marcke
Telenet