Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Is uw 'open deur' een goede interne communicatiestrategie?

Is de 'open deur' een goede interne communicatiestrategie?

"Vragen of problemen? Mijn deur staat altijd open."

Klinken die zinnetjes u bekend in de oren? Ze verdienen dan ook hun plaats in de eregalerij van kantoorclichés. Ooit bedacht door managers die zich niet langer verschuilden achter de eikenhouten deuren van hun marmeren kantoren. Ze wilden zo de interne communicatie verbeteren, samenwerking bevorderen en openheid creëren. Zijn ze daarin ook geslaagd?

Tijd om de open deur weer dicht te trappen?

Bent u zo’n leidinggevende die voortdurend op de tocht zit omdat hij de klok rond bereikbaar wil zijn voor zijn medewerkers? Dan heb ik drie vragen voor u:

  1. Hebben al uw medewerkers ook echt de moed om onaangekondigd uw bureau binnen te stappen?
  2. Zijn ze met hun vragen en opmerkingen aan het juiste adres of moet u hen toch doorverwijzen naar een andere verantwoordelijke?
  3. Bewijst u uw collega’s én bedrijf geen betere dienst door u 100 procent te focussen op uw kerntaak – achter gesloten deur, als uw concentratie daar wel bij vaart?

Naar een actieve interne communicatiestrategie

Is een 'open deur' nog een goede interne communicatiestrategie?

Goed, interne communicatie mag nooit eenrichtingsverkeer zijn. Leidinggevenden moeten weten wat er leeft op de werkvloer. Maar de 'open deur' is daarvoor te vaak een gemakkelijkheidsoplossing – een flauw afkooksel van een echte interne communicatiestrategie

Kortom: laat uw deur gerust open als u behoefte hebt aan frisse lucht. Maar vraagt u zich echt af waar uw collega’s mee zitten? Dan zijn er betere manieren om dat te achterhalen:

  • Doe regelmatig een – al dan niet anonieme – enquête. Dat kan met klassieke formulieren of software zoals Boxwire.
  • Neem regelmatig een kijkje op uw intranet of social intranet.
  • Wacht niet tot medewerkers door uw deur marcheren, maar doe zelf een toertje door het bedrijf. Spreek uw medewerkers aan, vraag waarmee ze bezig zijn en toon uw betrokkenheid. Tenzij ze niet gestoord willen worden, natuurlijk.

Reageer

Tevreden partners

Er waait een nieuwe wind door onze magazines
Contentcreatie van a tot z
Verkiezingswebsite doen opvallen? Schrijf.be bellen!
Eén blik op jullie website en ik was overtuigd
Dit tekstbureau is een echte verademing
Teksten van de bovenste plank
We garanderen ook kwaliteit voor onze Vlaamse teksten
Uitstekend! En die score geef ik zelden
Mijn perfecte match
De kwaliteit waarop ik had gehoopt
Schrijvers en blijvers
Ik had meteen door dat ze écht met hun vak bezig zijn
Vertalen en herschrijven: dát zochten we
Scherp, snel, en sympathieker dan Statler en Waldorf
Betrouwbaar, professioneel én creatief met taal
Teksten onder stroom
Voorkeurspartner voor mij én voor mijn klanten
De inbegrepen correctieronde vind ik een hele geruststelling
Efficiënt, makkelijk én snel
Dit is nu eens leuk samenwerken!

Wat klanten zeggen

Daskalidès was in ’t algemeen héél tevreden over de teksten. Goed gestructureerde teksten en aangenaam om te lezen.

Anke Ruysschaert
Across communicatiebureau