Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Eenvoud loont

 

Eenvoudig schrijven Walden

Eenvoud loont. Even héél kort door de bocht: dat is waarover het boek Walden van Henry David Thoreau gaat.

Thoreau beschrijft hoe hij een tijdlang aan een vijver woonde. Hij hield het simpel. Geen villa met inkomhal, ruime keuken en vijf slaapkamers, maar een zelfgebouwde hut. Brood, vis en bessen als maaltijd, lezen en denken in zijn vrije tijd.

Eenvoudig schrijven

Eenvoud dus. “Simplify, simplify”, spoort Thoreau ons aan. Soms schreeuwt hij het zelfs uit: “Simplicity, simplicity, simplicity!”

De man heeft een punt. Eenvoud loont inderdaad. En nóg meer tijdens het schrijven.

Eenvoud is impact

Gebruikt u moeilijke, complexe woorden in uw tekst? Dan zal uw klant daarover struikelen. Zijn wenkbrauwen fronsen. En de boodschap uiteindelijk niet begrijpen. Zodat u overblijft met een tekst die niets bereikt.

Copywriter John Caples verklaarde dat zo: "Even the best-educated people don't resent simple words. But [simple words] are the only words many people understand."

Wilt u een tekst met impact? En een klant die door het bos de bomen blijft zien? Kies dan voor eenvoudige woorden en zinnen. Keep it simple, stupid. En schrijf teksten die doen doen.

Eenvoud is moeilijk

Iets eenvoudig uitleggen − simpel, niet simplistisch? Niet altijd gemakkelijk bij een complexe boodschap. Toch is net dat wat ik als copywriter doe. Dus hebt u een complexe boodschap die u niet eenvoudig uitgelegd krijgt? Geef me dan een seintje.

Want bij Schrijf.be houden we het simpel. Net als Thoreau.

Reageer