string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(50) "https://schrijf.be/nl/blog/drie-keer-beter-tweeten" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(50) "https://schrijf.be/nl/blog/drie-keer-beter-tweeten" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Drie keer beter tweeten
Een bekentenis: ik ben dól op Twitter.
Knisperende copy en een call to action in 140 tekens proppen? Hemels!
Twitter is persoonlijk, bondig en realtime. Maar daarom niet minder belangrijk.
Integendeel: stuur één foute tweet de wereld in, en u ziet uw zorgvuldig opgebouwd merk aan diggelen vallen.
Bent u een twitteraar? En verknalt u het liever niet? Hier zijn drie tips.
Pas ze toe en uw tweets worden plotsklaps beter.
1. Denk na voor u twittert
Dooddoener? Ja. Maar wel een gouden raad. Want hoeveel socialmediablunders ziet ú wekelijks de revue passeren? Juist: veel bedrijven blijven de impact van Twitter onderschatten. Ga dus niet te snel. Of zoals een socialmedia-expert zei: “Twitter is a great place to tell the world what you’re thinking, before you’ve had a chance to think about it.”
2. Prikkel uw lezer
Twitteren houdt in dat u straffe headlines schrijft. Een relevante kop die de lezer in uw tweet zuigt. En hem doet klikken. Zorg wél dat u uit de url-verkorter de juiste link vist. Want surfers bálen van een 404-pagina.
3. Verzorg uw taal
Wied elke taalfout uit uw tekst, voor u op ‘Tweet’ klikt. Want u hebt maar ruimte voor 140 tekens. Spelfouten of een slordige grammatica springen er dus meteen uit. Een goede test? Lees uw tweet hardop.
Kent u nog goede richtlijnen? Vul gerust aan.
PS Ja, Schrijf.be hééft een Twitter-account: @Schrijfbe. Twittert u? Deel uw accountnaam in ons commentaarvak!