string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_headlines" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(25) "Blaast u uw lezers omver?" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_headlines" ["image"]=> string(48) "https://schrijf.be/images/blog/headline-mail.jpg" ["description"]=> string(110) "Prikkel, verras en grijp uw lezer bij de kraag vanaf de eerste zin: de headline. Hoe? Ontdek het in onze blog." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Headline in uw direct mail: zo schrijft u die
- Stel een vraag.
- Prikkel uw lezer.
- Neem uw tijd.
Stel een vraag in uw headline
Huh?!
Een gok: ik denk dat u niet graag geld verkwist.
Dat u hoopt dat uw direct mail ook wordt gelezen. En uw e-mailing verder raakt dan de 'delete'-toets.
Ja?
In dat geval heeft uw direct mail een straffe headline nodig. En uw e-mailing een onweerstaanbare onderwerpregel.
Hun taak: de lezer prikkelen en hem verder doen lezen.
De Huh?!-headline
Uw headline moet daarom:
- de aandacht 'pakken'
- nieuwsgierig maken
Kortom, hij moet een 'Huh?!' uitlokken. Een 'Huh?!' die uw lezer dwingt om verder te lezen.
Stel een intrigerende vraag
Een copywriter spendeert er meestal de helft van zijn tijd aan. Een techniek die altijd werkt? De intrigerende vraag. Start met een vraag die uw lezer niet naast zich kán neerleggen. Waarop hij of zij het antwoord per se wil kennen. Zoals:
- Hoe laat u verkopers verkopen?
(Antwoord: door telemarketeers die vooraf hun prospects opsporen.) - Wat staat er op het menu?
(Antwoord: narrowcasting-tv tijdens de lunchpauze.) - Wat wílt u eigenlijk?
(Antwoord: zég wat u wilt in uw call to action.) - Weet u wat een goede boekhouder waard is?
(Antwoord: veel.)
En waarom geen postkaart?
Een vraag doet het ook goed vooraan op een vraag Schrijf.be om raad.