Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_headlines"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(25) "Blaast u uw lezers omver?"
  ["type"]=>
  string(7) "article"
  ["url"]=>
  string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_headlines"
  ["image"]=>
  string(48) "https://schrijf.be/images/blog/headline-mail.jpg"
  ["description"]=>
  string(110) "Prikkel, verras en grijp uw lezer bij de kraag vanaf de eerste zin: de headline. Hoe? Ontdek het in onze blog."
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Headline in uw direct mail: zo schrijft u die

Een excellente headline bedenken, kost energie – veel energie. Deze tips zetten u alvast op weg:
  • Stel een vraag.
  • Prikkel uw lezer.
  • Neem uw tijd.

Stel een vraag in uw headline

Huh?!

headline mailEen gok: ik denk dat u niet graag geld verkwist.

Dat u hoopt dat uw direct mail ook wordt gelezen. En uw e-mailing verder raakt dan de 'delete'-toets.

Ja?

In dat geval heeft uw direct mail een straffe headline nodig. En uw e-mailing een onweerstaanbare onderwerpregel.

Hun taak: de lezer prikkelen en hem verder doen lezen.

De Huh?!-headline

Uw headline moet daarom:

  • de aandacht 'pakken'
  • nieuwsgierig maken

Kortom, hij moet een 'Huh?!' uitlokken. Een 'Huh?!' die uw lezer dwingt om verder te lezen.

Stel een intrigerende vraag

Een copywriter spendeert er meestal de helft van zijn tijd aan. Een techniek die altijd werkt? De intrigerende vraag. Start met een vraag die uw lezer niet naast zich kán neerleggen. Waarop hij of zij het antwoord per se wil kennen. Zoals:

  • Hoe laat u verkopers verkopen?
    (Antwoord: door telemarketeers die vooraf hun prospects opsporen.)
  • Wat staat er op het menu?
    (Antwoord: narrowcasting-tv tijdens de lunchpauze.)
  • Wat wílt u eigenlijk?
    (Antwoord: zég wat u wilt in uw call to action.)
  • Weet u wat een goede boekhouder waard is?
    (Antwoord: veel.)

En waarom geen postkaart?

Een vraag doet het ook goed vooraan op een vraag Schrijf.be om raad.