string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(73) "https://schrijf.be/nl/blog/dit-is-waarschijnlijk-de-beste-blog-ter-wereld" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(73) "https://schrijf.be/nl/blog/dit-is-waarschijnlijk-de-beste-blog-ter-wereld" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Dit is waarschijnlijk de beste blog ter wereld
Onlangs was ik op een feestje. Een niet onaantrekkelijke jongen komt op mij af en zegt: "Ik ben ronduit geweldig."
En daar eindigde het gesprek.
Richt uw pijlen juist
Het probleem van de donjuan? Hij had zijn prooi niet goed uitgekozen.
Want arrogantie is op zich niet slecht. Bij sollicitaties is een kleine dosis zelfs aan te raden.
En ook in reclame wérkt een attitude – zolang u uw doelgroep in het achterhoofd houdt.
De consument die in dure wagens snelheidsboetes verzamelt, verlokt u met andere argumenten dan de milieubewuste carpooler. Richt uw pijlen dus juist.
Enkele voorbeelden:
- Jaguar. Not as expensive as it should be.
- Carlsberg. Probably the best beer in the world.
- Nespresso. What else?
- de billboardoorlog tussen Audi en BMW
Waarheidsgehalte? Irrelevant
Bij sommige slogans vraagt u zich af of ze wel waar zijn. Maar eerlijk? Als u gewoon de aandacht wilt trekken, maakt dat weinig uit. Een vleugje overdrijving doet wonderen. Zoals bij de titel van deze blog. U klikte toch ook door?*
Bekijk zeker ook dit reclamefilmpje voor scheermesjes: arrogantie én absurde humor. Mijn favoriete combinatie.
Kent u nog verwaande reclames?
* De beste slogans zijn natuurlijk wél waar. Zoals die van Schrijf.be. ;-)