string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/bent-u-strategisch-slordig" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/bent-u-strategisch-slordig" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Bent u strategisch slordig?
Bron afbeelding: www.forbes.com
Stel: u krijgt een mail van een wereldberoemde CEO. Hij wil met u samenwerken. Nadat u bent bekomen van de emotie, zet u zich aan uw toetsenbord om hem te antwoorden. Welke toon zou u aanslaan in uw antwoord? Heel formeel en professioneel?
Dat deed Evan Spiegel – de oprichter van Snapchat – dus niet. Toen Facebook-oprichter Mark Zuckerberg hem mailde en interesse toonde in zijn foto-applicatie, antwoordde hij:
“Thanks :) would be happy to meet – I’ll let you know
when I make it up to the Bay Area”
Geen 'Geachte', geen 'Hoogachtend'.
Een smiley erbij, om het geheel af te maken.
Briljant of arrogant?
Het mailtje kwam op het internet terecht.
Het gevolg?
Algemene verdeeldheid over Spiegels informele toon.
Voorstanders prezen zijn 'strategische slordigheid’.
Zijn taalgebruik plaatste hem op gelijke hoogte met zijn onderhandelingspartner.
(Hij haalde zo trouwens een ontmoeting met Zuckerberg binnen.)
Tegenstanders noemen het verloedering van de zakelijke communicatie.
Mails in sms-taal en met smileys?
Die verdwijnen bij hen in de prullenbak.
Wat vindt ú?
Hoe ziet uw zakelijke communicatie eruit?
Eindigt u elk mailtje met 'Thnx’?
Of spreekt u iedereen aan met 'Beste’?
Het woord is aan u!
PS Heeft deze discussie u nog onzekerder gemaakt over uw zakelijke communicatie?
Geen nood, wij staan u graag bij. Met gratis tips, én schrijvers die u het werk uit handen nemen.