string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_websiteteksten" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(41) "Strik uw klanten met klinkende webteksten" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_websiteteksten" ["image"]=> string(49) "https://schrijf.be/images/blog/websiteteksten.jpg" ["description"]=> string(111) "Hengel met verleidelijke websiteteksten. Lok de klant en haal hem binnen. Volg onze tips voor een goede vangst!" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Zijn uw websiteteksten to the point?
- korte woorden
- korte zinnen
- korte alinea's
Val met de deur in huis
Schrijft u een websitetekst of e-mail? Val dan met de deur in huis. Hou vaart. En scoor. Of ... doe dat niet en verlies uw lezer. Aan u de keuze.
Rotverwend
Een schermlezer is rotverwend. Hij heeft te weinig tijd voor te veel informatie. En rekent erop dat u hem op zijn wenken bedient. Vermijd daarom 'small talk' en schrap uw inleiding.
Kaarten op tafel
- Hebt u een geweldig aanbod? Doe het dan meteen: in de titel.
- Koppel er in de eerste alinea een tastbaar voordeel aan.
- Sluit af met een excellente call to action.
Is uw lezer nog niet overtuigd?
- Geef een tweede argument in de tweede alinea.
- Sluit ook deze alinea af met een call to action.
Enzovoort.
Need to know, nice to know
Schotelt u eerst de need to know voor en dan pas de nice to know?
Mooi: zo blijft uw lezer niet op zijn honger zitten. En verlaat hij uw webrestaurant niet vóór u de spijskaart kon tevoorschijn halen.
Wees trouwens gerust: hij neemt u zo'n directe aanpak nooit kwalijk. Integendeel: hij apprecieert het net dat u zijn tijd naar waarde schat.
Tempo in uw websiteteksten
Bij een directe aanpak hoort een directe stijl. Met korte woorden, korte zinnen en korte alinea's. Met zinnen zonder werkwoord of vermomd als vraag.
Zij zuigen uw lezer de tekst in. Zodat u meer kansen krijgt om hem te overtuigen.
Kort en krachtig
Blaise Pascal wist in de zeventiende eeuw al hoe moeilijk het is om beknopt te zijn:
"Ik had je een kortere brief geschreven, als ik meer tijd had gehad."
Herkent u zijn verzuchting? Leg dan uw websiteteksten voor aan Schrijf.be. Wij maken er webknallers van. Beloofd!