Bedrijfsgeschiedenis
"En wat heb ik eraan?" Dat is de vraag die uw klant zich stelt, óók bij uw bedrijfsgeschiedenis. Poets uw wapenschild op en maak uw bedrijfskroniek overtuigend actueel.
Maak uw bedrijfskroniek wervend
U bent toch niet saai?
U weet vast wanneer het Verdrag van Verdun werd ondertekend. Neen?! Dan had u een slechte geschiedenisleraar. Hopelijk inspireerde hij u niet tot uw bedrijfsgeschiedenis – op uw website of in uw bedrijfsbrochure.
Bedrijfsgeschiedenis: saai, saaier, saaist?
Waarom zou uw klant in uw voorgeschiedenis geïnteresseerd zijn?
Wat heeft hij eraan te weten:
- dat u 7 bedrijven overnam in 5 jaar?
- dat u in 1999 een Poolse houtzagerij opkocht?
- dat uw zoon Jan, na zijn studies in China, in 2005 aan het hoofd van uw bedrijf kwam?
Toch vermelden bedrijfssites het in ellenlange feitenkronieken, die uw klant ... niets vertellen.
What’s in it for me?
Terug naar het Verdrag van Verdun. Dat stamt uit de ... negende eeuw. Is het dan nog relevant? Ja! Want het vormde de basis van de Frans-Duitse rivaliteit. Die ten slotte uitmondde in de wereldoorlogen, die op hun beurt het stabiele Europa van nu vormden.
Kijk, dát wil ik nou lezen in 'Onze geschiedenis': hoe ik beter word van úw wapenfeiten.
Poets uw wapenschild op
- Fraai dat u een reeks bedrijven in uw sector overnam. Maar nog fraaier dat ik daardoor mijn opdracht van a tot z aan u kan toevertrouwen.
- Waarom zou ik erom malen dat u een Oost-Europees filiaal hebt? Behalve als ... ik hierdoor tegen de laagste prijs aankoop.
- Studeerde uw zoon Jan in China voor hij de zaak overnam? Nou en? Tenzij hij er een netwerk van topleveranciers uitbouwde – waarvan ik beter word.
Uw bedrijfsgeschiedenis is overtuigend actueel
Uw bedrijfskroniek is dus óók een wervende tekst. Hij vertaalt wapenfeiten van toen naar klantvoordelen van nu.
Haal dus uw bedrijfsgeschiedenis van onder het stof. Of vraag ons om dat voor u te doen. Wedden dat 'Onze geschiedenis' dan 'Onze toekomst' wordt?