Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Kruid uw call to action

Call to action in een tekst

Schrijft u een nieuwsbrief of een webtekst? Dan plant u onderaan in de tekst een zinnetje dat doet oogsten. Een call to action (CTA), die uw lezer precies vertelt wat u van hem verwacht: 'vraag uw offerte', 'bestel nu' of 'schrijf u hier in'.

Vermijd dooddoeners als 'bestel' of 'Schrijf u in'

Hebt u het gebruik van de CTA onder de knie? Durf dan te experimenteren. Vermijd dooddoeners zoals 'bestel' of 'schrijf u in'. Nee, prikkel uw lezer met zijn voordeel

CTA? Van 'inschrijven' naar 'meedoen' 

Een inschrijving is vaak de eerste stap naar iets leuks. Alleen jammer dat het woord 'inschrijving' doet denken aan betaling en administratie. 

Vergelijk deze CTA's voor een loopwedstrijd: 

  • Schrijf u nu in >
  • Loop mee door Gent >

Op welke woorden klikt ú? Juist: die waarbij u zichzelf als een jonge hinde door de Gentse straten ziet rennen. De copywriter springt slim over het administratief woordje 'inschrijving' en roept het einddoel op in uw hoofd.

Ook bij ticketverkoop werkt het. Merk het verschil tussen: 

CTA? Van 'bestellen' naar 'resultaat'

Ook woorden als 'bestel' of 'koop' omzeilt u vlot. Focus beterop het resultaat, of op de doelstelling van uw klant. 

Verkoopt u fitnesstoestellen?

  • Niet: Bestel uw fitnesapparaat >
  • Wel: Naar een slanke lijn >

Schrijft u LinkedIn-profielen voor bedrijven? 

Kortom: kruip in de huid van uw lezer. En maak uw CTA's origineler én daadkrachtiger.


Tevreden klanten

Hoe jullie met taal spelen, daarvoor doe ik mijn hoedje af!
Exact wat ik zocht
Die mannen weten wat ze doen!
Winning team
Ik wist meteen: dít is het!
Je krijgt altijd sterke teksten
Onze mailing zit er boenk op!
Teksten die kleur geven aan onze visie
Vlotte, commerciële en krachtige teksten
Pietje-precies heeft een nieuwe naam!
Goed meegedacht, goed neergeschreven
Uitpakken met knappe foldertekst
De juiste stem voor elke doelgroep
Ze willen het beste voor je
Doet wat het belooft - en vaak meer en sneller
Betrouwbaar, professioneel én creatief met taal
Mijn folder doet nu het werk voor mij
Kruidige webteksten doen watertanden
De communicatie blééf gewoon lopen
Schrijf.be bespaart mij hoofdbrekens

Wat klanten zeggen

Wij hebben zaterdagochtend de nieuwsbrieven verstuurd. Er zijn ongeveer 300 mensen méér online geweest dan in een doorsnee week.

Ingrid Bijl
Class Logic