string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(39) "https://schrijf.be/nl/blog/kruid-uw-cta" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(31) "Krijgt uw lezer wel 'goesting'?" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(39) "https://schrijf.be/nl/blog/kruid-uw-cta" ["image"]=> string(54) "https://schrijf.be/images/calltoaction-kruid-breed.jpg" ["description"]=> string(65) "Zet uw lezer in vuur en vlam met een onweerstaanbare formulering." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Kruid uw call to action
Schrijft u een nieuwsbrief of een webtekst? Dan plant u onderaan in de tekst een zinnetje dat doet oogsten. Een call to action (CTA), die uw lezer precies vertelt wat u van hem verwacht: 'vraag uw offerte', 'bestel nu' of 'schrijf u hier in'.
Vermijd dooddoeners als 'bestel' of 'Schrijf u in'
Hebt u het gebruik van de CTA onder de knie? Durf dan te experimenteren. Vermijd dooddoeners zoals 'bestel' of 'schrijf u in'. Nee, prikkel uw lezer met zijn voordeel.
CTA? Van 'inschrijven' naar 'meedoen'
Een inschrijving is vaak de eerste stap naar iets leuks. Alleen jammer dat het woord 'inschrijving' doet denken aan betaling en administratie.
Vergelijk deze CTA's voor een loopwedstrijd:
- Schrijf u nu in >
- Loop mee door Gent >
Op welke woorden klikt ú? Juist: die waarbij u zichzelf als een jonge hinde door de Gentse straten ziet rennen. De copywriter springt slim over het administratief woordje 'inschrijving' en roept het einddoel op in uw hoofd.
Ook bij ticketverkoop werkt het. Merk het verschil tussen:
- Koop uw tickets hier >
- Zie Nick Cave live >
CTA? Van 'bestellen' naar 'resultaat'
Ook woorden als 'bestel' of 'koop' omzeilt u vlot. Focus beterop het resultaat, of op de doelstelling van uw klant.
Verkoopt u fitnesstoestellen?
- Niet: Bestel uw fitnesapparaat >
- Wel: Naar een slanke lijn >
Schrijft u LinkedIn-profielen voor bedrijven?
- Niet: Vraag uw offerte >
- Wel: Maak een pareltje van uw LinkedIn-profiel >
Kortom: kruip in de huid van uw lezer. En maak uw CTA's origineler én daadkrachtiger.