Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

SEO en SEA: brede blik om beter te schrijven

SEO + SEA = SEM

Aan de muur van mijn kantoor hangt, naast een fraai lijstje complimenten, een Google Analytics- en AdWords-certificering. Waarom eigenlijk?

SEO is een huis met vele kamers. In één daarvan vinden wij blindelings onze weg: SEO-copywriting, inclusief trefwoordenonderzoek.

En die andere? Dat zijn dynamiek, populariteit en techniek. Ook daarin lopen we niet verloren. Omdat we goed weten dat de muren van het SEO-huis eigenlijk dunne en verschuifbare wanden zijn.

Populariteit winnen, links oogsten en dynamiek creëren, lukt bijvoorbeeld niet zonder contentstrategie. En als Google besluit om mobile first te gaan, is dat net zo belangrijk voor copywriters als voor webdesigners.

Daarom kijken alle Schrijf.be-copywriters geregeld over het muurtje naar wat er in de andere SEO-domeinen gebeurt. En houden we elkaar daarvan op de hoogte.

De muren van het SEO-huis zijn eigenlijk dunne en verschuifbare wanden.

Geïnformeerde SEO

Betere SEO en SEA met Analytics-certificering

De controlekamer van elke SEO-strategie? Dat is Google Analytics. Daarin ziet u hoe uw bezoekers uw website gebruiken, waar ze vandaan komen, welke pagina’s opvallend goed of net abominabel scoren, enzovoort.

Geen enkele SEO-copywriter kan het zich veroorloven om die deur voorbij te lopen. Zeker niet als hij zelf in de hoogste Google-regionen wil vertoeven – zoals Schrijf.be al jaren doet. Daarom kreeg ik de kans om me een paar dagen in Google Analytics te verdiepen. En deel ik die kennis op mijn beurt met mijn collega’s.

SEA met een plus

Betere SEA met AdWords-certificering

Dan is er nog die glimmende etalage naast het SEO-huis: search engine advertising of SEA.

Is Google AdWords-advertenties schrijven moeilijk? Niet echt. Maar goede AdWords-advertenties schrijven? Die de conversie verhogen en uw kwaliteitsscore verbeteren – zodat u minder betaalt voor een hogere advertentiepositie? Dat is werk voor een copywriter. Liefst eentje die weet hoe Google AdWords in elkaar zit.

Kortom, zoekt u copywriters met een brede blik op SEO en SEA? Dan weet u bij welk huis u moet zijn.

Reageer

Tevreden partners

Professionalisme is indrukwekkend
Hun teksten zijn bondig en fris van toon
Tien voor thee én voor taal
Meteen een goed gevoel bij de teksten
“Altijd een geestige kwinkslag of spitsvondige woordspeling”
Om van te smullen
Met de blik van een buitenstaander
Jullie advies kwam heel goed van pas!
De betrouwbare partner die we zochten
Technische inhoud helder verwoord
Contentcreatie van a tot z
Onze mailing zit er boenk op!
Hoge verwachtingen volledig ingelost
Naadloze samenwerking en een tekst die wérkt
Echt anders dan wij altijd deden
Teksten vertaald … én verbeterd!
Niemand nog een excuus voor slechte teksten
De communicatie blééf gewoon lopen
De juiste stem voor elke doelgroep
Al onze troeven op één blad

Wat klanten zeggen

Ik had het zo goed niet kunnen zeggen. Dank!

Hans Van Baarle
Kinerent