Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Wat is SEO-copywriting?

Met SEO-copywriting schrijft u webteksten die interessant zijn voor uw lezers én voor zoekmachines zoals Google. Op zoek naar een ervaren SEO-copywriter? Welkom bij Schrijf.be!

SEO-copywriting: voor Google én uw lezer

Wat is SEO-copywriting?Uw prospects overtuigen met uw webtekst? Dat lukt vast met onze tips.

Maar hoe zorgt u ervoor dat u ook Google verbaast? En hij uw pagina's naar de toppositie in zijn zoekresultaten katapulteert?

SEO-copywriting: inhoud, populariteit en techniek

Google quoteert uw webpagina aan de hand van drie vragen:

  1. Hoe relevant en hoe recent is de inhoud van uw webpagina
    voor mijn zoekopdracht?
  2. Hoe hoog schatten andere websites uw site in – met andere woorden: hoeveel linken er naar u?
  3. Stuit ik niet op technische struikelblokken?

Hier vindt u het antwoord op de eerste vraag: hoe maakt u Google diets dat uw webpagina zich toespitst op een bepaald trefwoord?

Tip 1: één trefwoord per pagina

Probeert u uw hele website in één klap te doen scoren voor een klad trefwoorden? Zo gemakkelijk komt u er niet vanaf. Bij elk trefwoord hoort één webpagina. Of correcter: bij elke trefwoordengroep. Want de meeste Google-gebruikers zoeken eerder met een combinatie van woorden dan met een enkel woord (bijvoorbeeld: 'goedkope stookolie brussel').

Onthoud dus: één pagina = één trefwoord of trefwoordengroep.

Tip 2: gebruik het trefwoord vaak

Schrijft u een webpagina rond een bepaald trefwoord? Dan wil Google daar ook harde bewijzen voor:

  • Het trefwoord komt vaak op de webpagina voor.
  • De context klopt, zoals blijkt uit synoniemen en woorden die verband houden met het trefwoord.

Tip 3: plaats het trefwoord correct

Het trefwoord her en der laten opduiken, volstaat niet. U geeft het extra gewicht door het op specifieke plaatsen te zetten. In volgorde van belangrijkheid is Google dol op het trefwoord in de:

  • paginatitel (TITLE-tag in de HTML-code)
  • alineatitels (H1- en H2-tags in de HTML-code)
  • inhoud van de eerste alinea
  • hyperlinks
  • tekst in vetjes
  • URL

SEO-copywriting: kies het juiste trefwoord

Is daarmee de kous af? Nee, want een pagina die hoog scoort voor een trefwoord is toch nutteloos, als dat het verkeerde is. Maar hoe weet u wat de modale prospect zoekt?

  • Vraag het hem. U zult ervan versteld staan hoe eenvoudig de woorden zijn die hij bedenkt voor uw jargon. Zo zoekt hij veel vaker naar 'tekstschrijver' dan naar 'copywriter'.
  • Noteer de paginatitels van 'webwijze' concurrenten die hoog scoren in Google.
  • Onderzoek de logbestanden van uw website op de trefwoorden waarmee zoekers binnenliepen.
  • Vraag raad aan gespecialiseerde tools zoals KWFinder.
  • Maak van een trefwoord een trefwoordengroep, want daarop zoekt de Google-gebruiker.

Meer tips vindt u in onze Handleiding SEO-trefwoordenonderzoek

SEO-copywriter verzoent uw klant en Google

Hoog scoren in Google met een juist geplaatst trefwoord is niet uitzonderlijk moeilijk. Wat dat wél is, is hoog scoren en tegelijk uw lezers van vlees en bloed blijven boeien. En precies daarom kiest u best voor een ervaren SEO-copywriter. Zoals die van Schrijf.be. Interesse? Neem contact op met onze coördinatoren. Zij helpen u snel verder. 

Reageer