string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/schrijf-beter-212" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/schrijf-beter-212" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Schrijf.beter 212
Wat Schrijf.be uniek maakt? Dat een kwaliteitsbewaker (de 'kwal') en een eindredacteur elke tekst naar een hoger niveau tillen. En dat gaat zó:
Kwaliteitsbewaking
Uit een mailingaanhef:
Zoals u wel weet zijn wij in de Benelux hoofddistributeur van ...
Dit begin slaat om héél wat redenen de plank mis. Maar degene die deze 'kwal' het meest stoort, is de 'zoals u wel weet'. Ik weet namelijk helemaal ... niets. Of daarvan moet de schrijver toch uitgaan.
Waagt een verkoper het om die woorden uit te spreken? Dan heb ik al "Nee!?" geantwoord, nog voor hij zijn zin heeft afgemaakt. En geniet ik vervolgens van zijn verbouwereerde gezicht.
Toegegeven: ik ben slecht. Maar vaak wéét ik het ook echt niet. En vraag ik me af waarom niet, en of ik dan toch echt dom ben - antwoorden hoeft niet, hoor. Het resultaat: ik haak af.
Waarom verkopers - zelfs 'schrijvende verkopers' - dan toch in die val lopen? Omdat zij dag in dag uit de ontwikkelingen in hun sector volgen. En vergeten dat hun klant met zijn sector bezig is. Laat die 'zoals u wel weet' dus maar gewoon vallen:
In de Benelux zijn we hoofddistributeur van ...
Eindredactie
Uw glasharde garantie op een mooi eindresultaat.
√ Uw glasharde garantie voor een mooi eindresultaat.
Garantie geef je op producten of diensten. Maar de garantie dat alles goed komt? Die geef je met 'voor'.