string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(42) "https://schrijf.be/nl/blog/plant-nu-tulpen" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(42) "https://schrijf.be/nl/blog/plant-nu-tulpen" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Plant nú tulpen
Tijdschriften en onze eettafel: een onafscheidelijke combinatie. En zo viel, tijdens het verorberen van een ovenschotel, mijn oog plots op een schreeuwerige cover met drie woorden:
Plant nú tulpen
Een imperatief om u tegen te zeggen.
Wat? Wanneer?
Wat moeten we planten? Tulpen. (Niet één, maar meerdere.)
Wanneer moeten we planten? Nú! (Laat alles vallen en begin te graven, verdorie.)
Een niet mis te verstane call to action. Bij Schrijf.be zouden we het niet beter doen.
Alhoewel?
Waarom?
Wordt u niet een tikje baldadig van die drie woorden? Krijgt u niet een heel klein beetje zin om narcisbollen te kopen? Ook al woont u op de vijftiende verdieping en weet u allang niet meer hoe gras er van dichtbij uitziet?
Verboden om te verplichten
Een degelijke call to action is onmisbaar in elke commerciële tekst. Maar de grens tussen aanmoedigen en verplichten, is dun.
Zorg ervoor dat uw prospect niet de indruk krijgt dat hij iets moet. Want dan zegt hij "Nah" en huppelt hij gewoon verder. Naar de concurrentie. Net zoals ik een lange neus maak naar de tulpenmaffia. Tulpen planten? Nah, de volgende keer misschien.
Kort samengevat: copywriting is soms balanceren op een nylondraadje. Blijf met beide voetjes op de grond, en laat de Schrijfbe'ren het gekkenwerk doen.
(PS Wilt u tóch tulpen planten? Hou er dan rekening mee dat dit een cover van oktober is.)