Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(69) "https://schrijf.be/nl/blog/perfect-adverteren-jullie-zijn-er-helemaal"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(69) "https://schrijf.be/nl/blog/perfect-adverteren-jullie-zijn-er-helemaal"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Perfect adverteren, jullie zijn er hélemaal!

Grote pluim op de hoed van Fost Plus vandaag. Want ik ben helemaal weg van de reclamecampagne 'Perfect sorteren, we zijn er bijna'.

Het onderwerp is niet gemakkelijk: laat de Vlaming beter sorteren! Klaar voor de opgestoken wijsvinger en de vermanende blik? Dat werkt natuurlijk niet. Maar hoe pak je het dan wel aan?

Radiopret

Ik ken de campagne vooral van de radiospotjes. Daarin steekt Bruno Vanden Broecke tóch de wijsvinger op. Maar dan zo over the top ... dat het grappig wordt. Zo kun je schaamteloos de schoolmeester uithangen, zonder de aandacht van je publiek te verliezen. De copywriter van die spotjes verdient een standbeeld.

Misschien zelfs twee. Want ook de slogan scoort bij mij: 'Perfect sorteren, we zijn er bijna'. Weg is dat belerende. We krijgen zelfs een duwtje in de rug. Boodschap? 'Komaan, jullie zijn schitterend bezig. Tijd voor een eindspurtje.' Ik steek alvast een tandje bij. Want de warme, positieve toon motiveert me écht.

Beeldwarmte

En die warmte vind je ook in de tv-spot. Je kunt het een melige feelgoodfilm noemen. Maar dat doe je niet. Daarvoor zit hij visueel te knap in elkaar.

De knappe 'beeldvondsten' zie je ook op posterformaat in het straatbeeld. Zo versterken de ingezette communicatiekanalen elkaar. Mooi meegenomen!

Ontdek de hele campagne.