fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Wat is newsjacking?

Newsjacking is een term uit de pr- en advertentiewereld en betekent letterlijk 'nieuws kapen'. Bedrijven en organisaties haken in op de actualiteit en hangen er dan hun eigen karretje aan vast.

newsjackingInspelen op de actualiteit? Als contentmarketeer hebt u twee manieren: als aasgier, die onheilspellend boven rampensites cirkelt. Of als pimpelmees, die zichzelf frivool in de belangstelling fladdert.

Bij breaking news sprokkelen journalisten reacties bij experts. En de écht slimme bieden zich spontaan aan.

Want wie de krant haalt, maakt naam voor zichzelf en zijn bedrijf. Dat fenomeen heet newsjacking.

Newsjacking via uw eigen communicatiekanalen

De sociale media bezorgen newsjacking een nieuwe dimensie. Want u hebt nu uw eigen kanalen, en pikt naar hartenlust in op nieuwsitems.

Schrijf bijvoorbeeld een vlammend opiniestuk met de juiste SEO-trefwoorden. Of promoot uw product met een trending hashtag. Zo zweeft u via newsjacking tot bij uw klanten, en misschien tot bij … de kranten.

Checklist: aasgier-newsjacking

Opgelet: doe dit niet ten koste van alles en iedereen. Zo was de ‘Je 3Suisses Charlie’-campagne goed fout! Vermijd dus aasgier-newsjacking en blijf weg van:

  • overlijdens en persoonlijk leed
  • oorlog en hongersnood
  • overstromingen en aardbevingen

Kies voor pimpelmees-newsjacking en speel in op:

  • geboortes en wetenschappelijke doorbraken
  • records en sportmanifestaties
  • positieve humaninterestverhalen

Spring niet als attention seeker op élk verhaal.

Newsjacking

Nóg straffere newsjacking-resultaten? Balanceer zoals een pimpelmees op een twijg:

  1. Profileer u niet als attention seeker door op élk verhaal te springen.
  2. Reageer alleen als u een oplossing of een ijzersterke mening wilt delen.
  3. Doe alleen aan newsjacking als er een heldere, relevante band is tussen het nieuws en uw product of expertise.

Tevreden klanten aan het woord

Ze willen het beste voor je
Inlevingsvermogen verdient respect
Vlotte, commerciële en krachtige teksten
Je krijgt altijd sterke teksten
De communicatie blééf gewoon lopen
Schrijf.be? Dat is super service!
Our main selling points stood out perfectly
Naadloze samenwerking en een tekst die wérkt
Jullie kleden een barokke tekst uit, en maken er een vlot leesbare brief van.
Ik de cijfers, zij de letters
Uitpakken met knappe foldertekst
Tekst even belangrijk als vorm
Fantastisch werk, en snél
Mijn klant keurde de tekst zonder wijzigingen goed
English, in other words
Hun teksten zijn bondig en fris van toon
Warme samenwerking tussen bofrost* en Schrijf.be
Empathie, ambacht en succes
Ik wist wat ik wilde en Schrijf.be bezorgde het mij
Sodexo en Schrijf.be: een klinkend partnerschap

Wat klanten zeggen

Ik heb de teksten grondig nagelezen. Echt fantastisch! Dankjewel hiervoor!

Lili Karapetian