Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Newsjacking: bent u aasgier of pimpelmees?

Als expert of bedrijfsleider hebt u vandaag eigen media om in te pikken op het nieuws. Gebruik uw blog, Facebook, Twitter, … dus gerust voor newsjacking. Maar let op: duik niet als een aasgier op verschrikkelijke situaties. Fladder wel frivool door de actualiteit – als een pimpelmees.

Newsjacking: bent u een aasgier of een pimpelmees?

Inspelen op de actualiteit? Als contentmarketeer hebt u twee manieren: als aasgier, die onheilspellend boven rampensites cirkelt. Of als pimpelmees, die zichzelf frivool in de belangstelling fladdert.

Bij breaking news sprokkelen journalisten reacties bij experts. En de écht slimme bieden zich spontaan aan.

Want wie de krant haalt, maakt naam voor zichzelf en zijn bedrijf. Dat fenomeen heet newsjacking.

Newsjacking via uw eigen communicatiekanalen

De sociale media bezorgen newsjacking een nieuwe dimensie. Want u hebt nu uw eigen kanalen, en pikt naar hartenlust in op nieuwsitems.

Schrijf bijvoorbeeld een vlammend opiniestuk met de juiste SEO-trefwoorden. Of promoot uw product met een trending hashtag. Zo zweeft u via newsjacking tot bij uw klanten, en misschien tot bij … de kranten.

Checklist: aasgier-newsjacking

Opgelet: doe dit niet ten koste van alles en iedereen. Zo was de ‘Je 3Suisses Charlie’-campagne goed fout! Vermijd dus aasgier-newsjacking en blijf weg van:

  • overlijdens en persoonlijk leed
  • oorlog en hongersnood
  • overstromingen en aardbevingen

Kies voor pimpelmees-newsjacking en speel in op:

  • geboortes en wetenschappelijke doorbraken
  • records en sportmanifestaties
  • positieve human interest-verhalen

Spring niet als attention seeker op élk verhaal.

Newsjacking

Nóg straffere newsjacking-resultaten? Balanceer zoals een pimpelmees op een twijg:

  1. Profileer u niet als attention seeker door op élk verhaal te springen.
  2. Reageer alleen als u een oplossing of een ijzersterke mening wilt delen.
  3. Doe alleen aan newsjacking als er een heldere, relevante band is tussen het nieuws en uw product of expertise.
#Breakingnews? Wees geen aasgier met #newsjacking: duik niet op elk nieuwsitem! Deel dit op
Hoe maakt u met #newsjacking naam op de sociale media? Deel dit op

Reageer

Tevreden partners

Mijn e-mailing is onweerstaanbaar
English, in other words
Frisse en vernieuwende schrijfstijl
Gestructureerd als een ISO-bedrijf en flexibel op de koop toe!
In één woord? Kwaliteit!
Our main selling points stood out perfectly
Mijn klant keurde de tekst zonder wijzigingen goed
Echte woordkunstenaars
Teksten met aroma!
Sodexo en Schrijf.be: een klinkend partnerschap
De inbegrepen correctieronde vind ik een hele geruststelling
Vertalen en herschrijven: dát zochten we
Empathie, ambacht en succes
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
De communicatie blééf gewoon lopen
Mijn copywriter laat me scoren in Google én bij mijn klanten
Geslaagd Nederlands-Vlaams huwelijk!
Allemaal zotte mensen – gelukkig
De webtekst lokt zoekrobotten

Wat klanten zeggen

Het briefingdocument is erg goed opgezet en houdt ons scherp. Ik houd je op de hoogte van de vorderingen, maar het is (voor ons) nú al een succes!

Stefan Lucius
Chronomed