string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(46) "https://schrijf.be/nl/blog/maten-makkers-mooss" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(46) "https://schrijf.be/nl/blog/maten-makkers-mooss" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Maten, makkers ... Mooss
Ongeveer maandelijks wurmt zo'n "GEEF UW MENING!"-mail mijn mailbox binnen.
Dan denk ik: roep niet zo. En ook : waarom zou ik, what's in it for me?
Mails met zulke titels verpulver ik genadeloos in mijn virtuele afvalbak.
Dikke vrienden
Net als u ben ik niet bijster happig op online-enquêtes.
Wat ik wél opende in mijn inbox: "Wil jij onze makker zijn?" Een vertederend vriendschapsverzoek van Mooss.
Lees zelf even mee:
Heerlijk, want:
- Ik word niet op het matje geroepen met een bevel à la "Geef uw mening!"
- Mooss relativeert zichzelf, wat mijn sympathie wekt: "origineel is het inderdaad niet".
- "Tweerichtingsverkeer": ik krijg iets terug!
- "Als makker weten wij natuurlijk dat jouw tijd kostbaar is": Mooss begrijpt mij. En heeft het beste met mij voor.
Goede raad van een vriend
Mooss houdt woord. De vragenlijst is kort. En ik bepaal zelf waarover de organisatie mij mag aanspreken én wat ik daarvoor in ruil wil.
Nog twee tips?
1. Zet een PS in de e-mail.
2. Wissel de volgorde om: overtuig mij éérst van mijn voordeel. Vraag mij dan pas om een gunst.
Plant u binnenkort een (online-)bevraging? Reken dan op de makkers van Schrijf.be.