string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_mailingbrief" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(22) "Ps, gebruikt u het PS?" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_mailingbrief" ["image"]=> string(42) "https://schrijf.be/images/postscriptum.jpg" ["description"]=> string(68) "Het postscriptum is goud waard: uw samenvatting mét call to action." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Mail? Gebruik altijd een PS
Zet onder elke mailingbrief een PS. Dat grijpt uw lezer bij de arm met een mini-samenvatting plus een extra call to action. En dat werkt!
Stuur nóóit een mailing zonder postscriptum
Van een mailingbrief wordt de headline eerst gelezen.
Maar weet u wat het verrassende nummer twee is? Het postscriptum. Een kwart van de lezers leest zelfs eerst het PS. Alleen als dat overtuigt, gaan ze verder met de rest van de brief.
Vindt u dat raar? Wat dacht u dan van twee mensen die uren over een project discussiëren. En toch elkaar bij het afscheid in het deurgat nog even bij de pols grijpen om de concrete afspraak te maken:
"Dus, jij belt me morgen, hé?"
Oh ja, wat ik je nog wilde zeggen ...
Onlogisch? Kan best zijn. Maar zij doen het nu eenmaal omdat het werkt. Nog snel even afchecken voor ieder zijn eigen weg gaat. Met het PS is het net zo.
Akkoord, een PS lijkt commercieel. En is het ook. Maar het werkt. Een verkoopbrief mét PS scoort in alle tests beter dan eentje zonder. Met als eindresultaat meer respons en meer verkoop.
Beslist u toch om geen PS te zetten onder een mailingbrief? Dan beslist u meteen om minder resultaat te boeken.
"Bestel vandaag nog, want de voorraad is klein."
Samenvattend PS met voordeel
Uw PS is de mini-samenvatting van uw verkoopbrief met een extra aansporing om nú te handelen. Het ideale PS bevat:
- het belangrijkste voordeel van het product of de dienst
- gekoppeld aan een tijdelijk aanbod
Enkele voorbeelden: telemarketing, training, bouwmaterialen, senioren, boekhouding, beurs.
"Oh ja, voor ik het vergeet: ..."
PS in e-mailing, e-nieuwsbrief & advertentie
Een PS onder een mailingbrief is dus een must.
Maar weet u waarom eenzelfde PS onder aan een e-nieuwsbrief, webtekst of advertentie niet zou werken? Wel, ik ook niet. Want een origineel PS werkt altijd. Doe er dus uw voordeel mee. Of nog gemakkelijker: wend u tot copywriters die dat voor u doen.
PS Zet voortaan onder elke mailingbrief een PS.