fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Ik vind je tekst niet goed

Belangrijker dan uw eigen mening of die van uw baas? Dat uw lezer uw tekst goed vindt. Want u schrijft tenslotte voor hem/haar, toch?

A/B-tests

Kies voor succes, niet voor uw gelijk

"Ik vind je tekst niet goed." U maakte het vast al eens mee. Uw baas gomt uren schrijfwerk uit met één opmerking.

Hoe reageert u daarop?

Copyracepaard wordt hobbelende tekstkameel

Uw eerste reactie? Waarschijnlijk: "Aaaargh!" Frustratie. 
Gevolgd door berusting, en peilen naar wat er dan niet snor zit. Uw argumenten? De stijl? De vorm?

Om dan, met de mogelijke antwoorden op zak, te sleutelen aan uw tekst. Tot uw baas hem wel goed vindt. Met als resultaat dat uw tekst ... geen reactie meer losweekt bij uw lezer. Want hij verloor zijn ziel, werd een samenraapsel van meningen. Uw copyracepaard transformeerde tot een hobbelende tekstkameel.

Het maakt niet uit wat uw baas van uw tekst vindt.

Uw lezer als scheidsrechter

Ik heb goed nieuws voor u: het maakt niet uit wat uw baas van uw tekst vindt. Zelfs niet wat u er zelf van vindt.

De enige scheidsrechter met recht van spreken is uw lezer. En uw enige juiste reflex? Hem/haar vragen wat hij/zij van uw tekst vindt:

A/B-test

Stuit u dus nog eens op een Ik vind je tekst niet goed-reactie? 

Stel dan resoluut voor om uw lezer te laten beslissen. En spreek op voorhand (!) met uw baas af dat u samen het oordeel van die lezer zult volgen. Maar wees er wel eerst zeker van dat de inhoud en de vorm van uw tekst oké zijn. Daarom dit actieplan:

  1. Test eerst zélf uw teksten.
  2. Laat dan uw lezer beslissen zonder dat die dat beseft: doe een A/B-test voor twee versies van een webpagina, e-mailing of direct mail. Meet het verschil in respons en vermenigvuldig dat met de gemiddelde waarde per lead.
    • Google Optimize biedt u een eenvoudige, gratis oplossing voor uw webpagina's.
    • Elk e-mailingprogramma laat u moeiteloos A/B-testen: Mailchimp, Hubspot, enzovoort.

Hebt u gelijk of succes?

Moraal van het verhaal? Het maakt niet uit of ú, uw collega of uw baas uw tekst goed vindt. Zolang uw lezer hem maar goed vindt. En dat ook toont: door te reageren zoals u verwacht.


Tevreden klanten aan het woord

Efficiënt, makkelijk én snel
Hun tekst geeft meteen weer waarvoor wij staan
Gestructureerd als een ISO-bedrijf en flexibel op de koop toe!
¡Fantástico!
Snel en professioneel: wat wil je nog meer?
“Storytelling met resultaat”
“Altijd een geestige kwinkslag of spitsvondige woordspeling”
Betrouwbare leverancier om te koesteren
Geen discountfirma − gelukkig maar
Missie en visie? Roep er een buitenstaander bij
Precies wat we in gedachten hadden
Sommige dingen laat je beter over aan experts
Met de blik van een buitenstaander
Heel tevreden van hands-on-mentaliteit
Teksten met een twist
Empathie, ambacht en succes
Dwars door de Belgisch-Nederlandse taalbarrière
Nieuwsbrief laat boekingen binnenstromen
Schrijf.be is nummer één
Mijn technische wereld helder uitgelegd

Wat klanten zeggen

Wat een schitterende speech. Met tranen in de ogen heb ik het verhaal doorgelezen. Vooral het stuk vanaf 'want Sarah is vrij' heb ik de waterlanders maar even laten lopen. In één woord: geweldig.

Christine M.