string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_argumentatie" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(56) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_argumentatie" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Individuele argumentatie
Pas uw argumentatie aan aan uw doelgroep. Want niet iedereen loopt voor dezelfde voordelen warm. Schrijf meerdere mailings. Werk uw argumenten verder uit op uw website. En voeg een individuele, begeleidende brief toe bij uw brochure.
Argumentatie: argumenteer individueel
U bent mij niet
Waarom poetst u uw tanden?
- Omdat u bang bent van de tandarts?
- Omdat u een gaaf gebit wilt houden?
- Omdat u stralend voor de dag wilt komen?
- Omdat ... ?
Doe de moeite om uw communicatie te differentiëren.
U bent mij niet
U poetst uw tanden vast om een andere reden dan ik. En koopt de tandpasta die daarop inspeelt. Die úw argument aanhaalt, niet het mijne – of een algemeen.
Toch gaat bedrijfscommunicatie daar vaak de mist in. Met argumenten die zo algemeen zijn dat ze noch u noch mij raken.
Hoe past ú die tandpastakennis concreet toe? Drie voorbeelden:
Argumentatie - voorbeeld 1: mailing wordt mailings
Heeft uw verkoopbrief niet het gewenste resultaat? Reageert noch de aankoper, noch de hr-manager, noch de directeur? Dan is uw argumentatie zo algemeen dat ze ... geen van de drie raakt.
De oplossing? Schrijf drie verkoopbrieven. Elk met een specifieke headline en een specifiek ultiem voordeel. De aankoper heeft vast oren naar een lage prijs, de hr-manager naar tevreden personeel, en de directeur naar een opgepoetst bedrijfsimago.
Geen tijd, geen zin, geen budget voor aparte verkoopbrieven? Dan kunt u het best ... geen mailing sturen óf u tevreden stellen met een lagere respons.
Argumentatie - voorbeeld 2: e-mailing met individuele landingspagina's
Wilt u een e-mailing sturen, maar hebt u maar een database met algemene e-mailadressen? Dan kúnt u uw e-mail niet differentiëren.
Of toch?
Speel in uw mail kort uw belangrijkste argumenten uit. Link elk argument naar een andere landingspagina op uw website die het uitwerkt. Mooi toch: de lezer selecteert zo zélf de verkooppagina die hem overtuigt!
Argumentatie - voorbeeld 3: één brochure met individuele begeleidende brieven
Heeft één bedrijfs- of productbrochure dan ook geen nut? Oh, jawel – zolang u er maar een begeleidende brief bijvoegt, telkens aangepast aan de lezer in kwestie.
Of kies voor een vouwmap met losse pagina's op licht karton. En combineer naar hartenlust voor iedere prospect aparte productspecificaties, specifieke voordelen, de bedrijfspresentatie, de jaarresultaten, enzovoort.
Samengevat: u poetst uw tanden om een andere reden dan ik. Net zoals u de ene klant met andere argumenten overtuigt dan de andere. Doe dus de moeite om uw communicatie te differentiëren en scoor. Uw Schrijf.be-tekstschrijver helpt u.
Meer weten?
Lees eens de reclamereeks van schrijfmachinefabrikant Royal – uit 1923 nota bene! Vijf maanden met vijf verschillende reclames voor dezelfde schrijfmachine:
Royal begreep het. Wilt u uw schrijfmachine verkopen? Dan overtuigt u een CEO met andere argumenten dan een zakenman die vaak reist of netwerkt. En dus diversifieert u uw advertenties: zo raakt er vroeg of laat eentje de juiste snaar.