Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Contentmarketing-strategieën die een stijf product doen swingen

Spreekt uw product of dienst maar weinig tot de verbeelding? Laat uw imago tóch swingen met deze vijf contentmarketing-strategieën:

  1. Wees redder in nood.
  2. Doe eens gek.
  3. Voed de conversatie.
  4. Focus op uw sterktes.
  5. Bespeel uw consument. 

Contentmarcontentmarketing strategieketing is hot. Maar wat als uw product of dienst dat niet is? Kunt u dan op de kar springen? Tuurlijk! Kies de juiste contentmarketing-strategie. De vijf onderstaande tactieken zorgen ervoor dat uw prospect zó meedanst.

Contentmarketing-strategie #1: wees redder in nood

Elk bedrijf heeft informatie in huis waarmee het iemand helpt. Ook het úwe. Kijk welk probleem er leeft, en bied de oplossing.

Neem nu een verzekeringsmaatschappij. Fikse hagelbuien met veel schade? Wat een kans voor verzekeraars! Start een site - www.watbijhagelschade.be - en drop er ál uw info. Een strategie die u tot ‘expert’ bombardeert.

Contentmarketing-strategie #2: doe eens zot

Uw product of dienst is misschien saai. Maar de manier waarop u het presenteert, niet. Trek de aandacht door verrassend uit de hoek te komen.

Stel: u hebt vacatures bij een bank. Hoe geraakt u van dat stijve imago af? Toon u in uw contentmarketing-strategie eens van een andere kant. Zoom in op de passies van uw medewerkers, met leuke foto’s erbij.

Contentmarketing-strategie #3: voed de conversatie

Ook met een 'droog' merk brengt u leven in de brouwerij. Plaats content die interactie uitlokt. Runt u een sociaal secretariaat voor startende zelfstandigen? Richt uw pijlen dan op Facebook. Pols bijvoorbeeld eens naar succesverhalen. Verspreid een lijstje van handige apps en vraag naar aanvullingen. Of check bij uw publiek welke netwerkevents absoluut lonen.

Contentmarketing-strategie #4: focus op uw sterktes

Geschreven content is een must, maar vul die gerust aan met een ander kanaal. Eentje dat perfect aansluit bij uw talenten.

Beeld u in dat u een strategie voor een uitzendkantoor bedenkt. Dan liggen welbespraakte consulenten voor het grijpen. Laat ze dus een podcast inspreken of geef ze een hoofdrol in uw videoblog. Opvallen doet u gegarandeerd.

Contentmarketing-strategie #5: bespeel uw consument

Is uw product of dienst niet amusant? Verleg uw focus dan naar uw gebruiker en maak content voor hém.

Leef u eens in als uitvaartverzekeraar. Uw (potentiële) klanten? Die zijn bezig met … hun afscheid. Stem uw contentmarketing-strategie daarop af. Lanceer een site met uitvaartliedjes. Of stel een document samen met originele quotes voor een bidprentje.

Samengevat? U bent wat u doet. Is uw contentmarketing levendig? Dan uw imago ook!

Ontdek ook: drie must-do's voor een goede contentstrategie.

Reageer