Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Drie must-do's voor een goede contentstrategie

Publish or perish. Artikels of armoede. Het is de harde realiteit in de academische wereld. Wie wil opklimmen, moet opvallen: door sterke wetenschappelijke artikels te publiceren. U zit in dezelfde situatie. Tussen veel bedrijven die vechten om de aandacht van die ene consument. Als u eruit wilt springen, moet u … publiceren. Ontdek hoe een goede contentstrategie eruitziet volgens het publish or perish-principe.

1. Publiceer véél 

contentstrategieEen wetenschapper maakt naam met veel artikels op zijn palmares. U ook, want:

  • U bindt uw klanten aan u. Zet regelmatig iets op uw blog. Uw lezer waardeert interessante en amusante afleiding.
  • U scoort hoger in Google. Want de zoekmachine wéét dat uw site up-to-date is. En verwijst haar zoekers met een gerust hart door.

U concurreert met veel andere bedrijven. Als u eruit wilt springen, moet u … publiceren.

2. Publiceer kwaliteitsvol

Een wetenschappelijk artikel verschijnt niet zomaar in een vooraanstaand tijdschrift. Het krijgt pas na peer-reviews zijn 'go'. Ook u stelt klanten en Google niet tevreden met inhoudelijke rommel. Toon uw expertise, zodat de lezer u professioneel en behulpzaam vindt. En maak van elk stukje een parel die u zelf het delen waard zou vinden. Een must voor een puike contentstrategie.

3. Publiceer gericht

Een ambitieuze wetenschapper legt zijn publicatie-eieren in verschillende mandjes. Zodat hij een groot en gevarieerd publiek bereikt. Volg die slimme contentstrategie en mik op meerdere kanalen. Een nieuwsbrief versturen? Posten op uw sociale media? Bezoekers laten stranden op een landingspagina? Mogelijkheden zat!

Goed, genoeg nu met uw neus in de boeken gezeten. Tijd om te … publiceren!

Reageer