string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/broek-af-billen-bloot-de-sequel" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/broek-af-billen-bloot-de-sequel" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Broek af, billen bloot: de sequel
Botste u enkele weken geleden op de blogpost van mijn collega Seppe?
Dan las u dat u als bedrijf met de billen bloot mag gaan.
Want geeft u een fout eerlijk toe? Dan wint u daar alleen maar nieuwe klanten mee.
Foutje door kunstencentrum Vooruit
Kunstencentrum Vooruit dropte vandaag een mailtje in mijn inbox – en ik dacht meteen aan de blog van Seppe.
De onderwerpregel? "Sorry! Sorry! Sorry!"
Dat werkte, want ik klikte de mail open.
Daarbinnen?
Sorry! Sorry! Sorry!
De communicatieverantwoordelijke van Vooruit pakt de slechtnieuwsbrief slim aan.
Het begint al bij de onderwerpregel: "Sorry! Sorry! Sorry!"
Die is om meerdere redenen briljant. Hij is:
- eerlijk – Vooruit geeft meteen toe dat er een fout gebeurde.
- geschreven in mensentaal – Leve het eenvoudige en oprechte 'sorry'.
- prikkelend – Openklikken die handel!
Like a boss
Ook de rest van de verontschuldiging ontspint zich volgens het boekje.
- Vooruit herhaalt de verontschuldigingen ('onze excuses'), en geeft meteen de oorzaak van de rechtzetting ('een technische fout').
- De lezer komt te weten waarom dat slecht nieuws is ('Er stonden heel wat deals van een vorig seizoen in de vorige mail. Deze kon je niet meer bestellen').
- Vooruit sluit af met een klantenvoordeel: een uitnodiging voor een cultuurdeal waarvoor er wél nog kaarten zijn.
En de lezer? Die is ingepakt – mét een strikje eromheen.
Zelf slecht nieuws?
Gaat u binnenkort zélf in de fout? Geef dat dan gerust toe.
Eerlijke, heldere en korte verontschuldigingen zijn voor uw klanten heerlijk verfrissend.
Of huur een professionele sorry-zegger in.