fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Broek af, billen bloot: de sequel

Botste u enkele weken geleden op de blogpost van mijn collega Seppe
Dan las u dat u als bedrijf met de billen bloot mag gaan.

Want geeft u een fout eerlijk toe? Dan wint u daar alleen maar nieuwe klanten mee. 

Foutje door kunstencentrum Vooruit

Kunstencentrum Vooruit dropte vandaag een mailtje in mijn inbox – en ik dacht meteen aan de blog van Seppe
De onderwerpregel? "Sorry! Sorry! Sorry!"

Dat werkte, want ik klikte de mail open. 

Daarbinnen? 

Excuses Vooruit

Sorry! Sorry! Sorry!

De communicatieverantwoordelijke van Vooruit pakt de slechtnieuwsbrief slim aan.

Het begint al bij de onderwerpregel: "Sorry! Sorry! Sorry!"

Die is om meerdere redenen briljant. Hij is: 

  1. eerlijk – Vooruit geeft meteen toe dat er een fout gebeurde. 
  2. geschreven in mensentaal – Leve het eenvoudige en oprechte 'sorry'. 
  3. prikkelend – Openklikken die handel! 

Like a boss

Ook de rest van de verontschuldiging ontspint zich volgens het boekje. 

  1. Vooruit herhaalt de verontschuldigingen ('onze excuses'), en geeft meteen de oorzaak van de rechtzetting ('een technische fout').
  2. De lezer komt te weten waarom dat slecht nieuws is ('Er stonden heel wat deals van een vorig seizoen in de vorige mail. Deze kon je niet meer bestellen').
  3. Vooruit sluit af met een klantenvoordeel: een uitnodiging voor een cultuurdeal waarvoor er wél nog kaarten zijn. 

En de lezer? Die is ingepakt – mét een strikje eromheen. 

Zelf slecht nieuws? 

Gaat u binnenkort zélf in de fout? Geef dat dan gerust toe. 
Eerlijke, heldere en korte verontschuldigingen zijn voor uw klanten heerlijk verfrissend.
Of huur een professionele sorry-zegger in. 

 

 


Tevreden klanten aan het woord

Dwars door de Belgisch-Nederlandse taalbarrière
Heel tevreden van hands-on-mentaliteit
Vlamingen die Nederlanders begrijpen
Pietje-precies heeft een nieuwe naam!
Spot on!
Tekst even belangrijk als vorm
Efficiënte doe-mailing met schwung
Mijn perfecte match
Verkoopbrief was schot in de roos
Snel en efficiënt. Ook voor starters!
Wat er nog beter kon? Niets.
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Die mannen weten wat ze doen!
Eén blik op jullie website en ik was overtuigd
Het resultaat overtrof mijn verwachtingen
Meer dan schrijven
Jaarverslag in aantrekkelijk jasje
Schrijf.be denkt met u mee
Samenhangend geheel van alle elementen
Door dat Vlaamse tintje zijn we geloofwaardiger

Wat klanten zeggen

Ik ben aangenaam verrast door jullie feedback op de copy. Jullie gaan niet zomaar akkoord met zaken die wij vragen omdat het taalkundig niet ok is, en dat waarderen we. Zo leren we ook nog iets bij.

Katrien Verbiest
Electrabel