Slogan: in een notendop?
Uw prospects in zwijm doen vallen met enkele rake woorden. Dát doet een geslaagde slogan of slagzin. Vraag gerust naar onze tarieven voor uw schrijf-donjuan.
Slogan of slagzin: in een notendop?
Eén idee in enkele rake woorden: moeilijker bestaat niet. Een rake slagzin communiceert de essentie.
De slogan of slagzin is de deur waardoor uw doelgroep uw campagne binnenstapt.
Slogan of slagzin: headline of kopregel
De slogan of slagzin is de deur waardoor uw doelgroep uw campagne binnenstapt. U vindt hem meestal bovenaan in een mailing, advertentie, affiche ... Vandaar ook 'headline' of 'kopregel'.
Slagzin versus baseline
Het verschil tussen een slogan/slagzin en een baseline/pay-off/tagline?
- Een slagzin heeft een korte levensverwachting: die van de promotiecampagne. Voorbeeld: ‘There’s something in the air’ (Apple, 2008-slogan voor de nieuwe MacBook Air)
- Een baseline blijft ook daarna doorleven: het is de handtekening bij uw logo of bedrijf. Voorbeeld: ‘Think different’ (Apple)
Met enkele woorden laat u de harten van uw lezer sneller slaan.
Sla raak met uw slagzin
Een slagzin is het kortste verleidingsritueel ooit: met enkele woorden laat u de harten van uw lezer sneller slaan. Bent u zelf geen donjuan – toch niet met het toetsenbord? Reken dan op de meesterverleiders van Schrijf.be.