string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_payoffs" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(29) "Zo smeedt u een puike pay-off" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_payoffs" ["image"]=> string(43) "https://schrijf.be/images/blog/pay-offs.jpg" ["description"]=> string(108) "Een sterke pay-off? Die bevat steevast enkele sleutelingrediënten. Welke dat zijn, ontdekt u in onze blog. " ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Zo schrijft u een goede pay-off (baseline)
Een goede pay-off schrijven? Dat doet u al in vijf stappen:
- Kies een pay-off die zegt wat u doet.
- Zorg ervoor dat uw pay-off niet inwisselbaar is met die van uw concurrenten.
- Spreek de taal van uw doelgroep.
- Vermeld waarin u zich onderscheidt.
- Hou het bij één idee.
Verzorg de handtekening van uw bedrijf
'Teksten die doen doen' is de pay-off van Schrijf.be. Uw pay-off bevat de 'famous last words' van uw communicatie – de indruk die u nalaat. De Franstaligen spreken daarom van 'signature'.
Ga niet over een nacht ijs
Uw pay-off blijft nazinderen als de pagina is omgedraaid of de reclamespot afgelopen. U kiest hem dus niet lichtzinnig. Want enkele slecht gekozen woordjes richten veel schade aan. En stoten net die mensen af, die u wilt aantrekken.
Een goede pay-off schrijven in 5 stappen
Ga resoluut voor een pay-off die uw onderneming recht doet. Die onderscheidend werkt en waarin uw doelgroep zich vindt. Onze tips:
- Over ú
Kies een pay-off die zegt wat u doet. Schrijf.be, teksten die doen doen.
Test: print alleen uw logo en pay-off af. Vraag een testpubliek wie u bent en wat u doet. - Want uw firma is het waard
Zorg ervoor dat uw pay-off niet onderling inwisselbaar is met die van uw concurrenten. Gebruik bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam in uw pay-off. Schrijf.be, teksten die doen doen.
Test: zet uw pay-off tussen die van uw concurrenten. Vraag een testpubliek welke pay-off bij u hoort. - Klanten weten waarom
Spreek de taal van uw doelgroep. Zodat uw prospects zich met uw pay-off identificeren. Schrijf.be, teksten die doen doen.
Test: laat een testpubliek punten geven aan verschillende pay-offs. Onderzoek of uw pay-off ook goed scoort bij uw doelgroep. - Stop er een USP in
Onderscheidt u zich in iets? Vermeld het dan in de pay-off. Schrijf.be, teksten die doen doen.
Test: toon een testpubliek uw pay-off en vraag waarom ze uw onderneming zouden kiezen. Vermelden ze uw USP (unique selling proposition)? Dan zit u goed. - Hou het bij één idee
Zet nooit meer dan één idee in uw pay-off. Kort en goed. Schrijf.be, teksten die doen doen.
Test: tel de lettergrepen. Meer dan 10 is te lang.
Een goede pay-off? Just use it
Een excellente pay-off is maar net zoveel waard als het aantal keer dat u hem gebruikt. Hij vergezelt altijd en overal uw logo. Op uw website, spots, reclame, offertes, briefhoofd en – niet te vergeten – onderaan elke e-mail die uw bedrijf verlaat.
Samen sterk voor pay-offwerk
Op zoek naar een goede pay-off? Ontdek de Schrijf.be-aanpak.
In deze tip zaten deze 4 'vermomde' pay-offs van Belgische en internationale bedrijven verborgen:
- Nike. Just do it.
- L'Oréal – Want ik ben het waard.
- Jupiler – Mannen weten waarom.
- VDAB – Samen sterk voor werk.