Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Zo schrijft u een goede pay-off (baseline)

Een goede pay-off schrijven? Dat doet u al in vijf stappen:

  1. Kies een pay-off die zegt wat u doet.
  2. Zorg ervoor dat uw pay-off niet inwisselbaar is met die van uw concurrenten.
  3. Spreek de taal van uw doelgroep.
  4. Vermeld waarin u zich onderscheidt.
  5. Hou het bij één idee.

Verzorg de handtekening van uw bedrijf

goede pay-off schrijven'Teksten die doen doen' is de pay-off van Schrijf.be. Uw pay-off bevat de 'famous last words' van uw communicatie – de indruk die u nalaat. De Franstaligen spreken daarom van 'signature'.

Ga niet over een nacht ijs

Uw pay-off blijft nazinderen als de pagina is omgedraaid of de reclamespot afgelopen. U kiest hem dus niet lichtzinnig. Want enkele slecht gekozen woordjes richten veel schade aan. En stoten net die mensen af, die u wilt aantrekken.

Een goede pay-off schrijven in 5 stappen

Ga resoluut voor een pay-off die uw onderneming recht doet. Die onderscheidend werkt en waarin uw doelgroep zich vindt. Onze tips:

  1. Over ú
    Kies een pay-off die zegt wat u doet. Schrijf.be, teksten die doen doen.

    Test: print alleen uw logo en pay-off af. Vraag een testpubliek wie u bent en wat u doet.

  2. Want uw firma is het waard
    Zorg ervoor dat uw pay-off niet onderling inwisselbaar is met die van uw concurrenten. Gebruik bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam in uw pay-off. Schrijf.be, teksten die doen doen.

    Test: zet uw pay-off tussen die van uw concurrenten. Vraag een testpubliek welke pay-off bij u hoort.

  3. Klanten weten waarom
    Spreek de taal van uw doelgroep. Zodat uw prospects zich met uw pay-off identificeren. Schrijf.be, teksten die doen doen.

    Test: laat een testpubliek punten geven aan verschillende pay-offs. Onderzoek of uw pay-off ook goed scoort bij uw doelgroep.

  4. Stop er een USP in
    Onderscheidt u zich in iets? Vermeld het dan in de pay-off. Schrijf.be, teksten die doen doen.

    Test: toon een testpubliek uw pay-off en vraag waarom ze uw onderneming zouden kiezen. Vermelden ze uw USP (unique selling proposition)? Dan zit u goed.

  5. Hou het bij één idee
    Zet nooit meer dan één idee in uw pay-off. Kort en goed. Schrijf.be, teksten die doen doen.

    Test: tel de lettergrepen. Meer dan 10 is te lang.

Een goede pay-off? Just use it

Een excellente pay-off is maar net zoveel waard als het aantal keer dat u hem gebruikt. Hij vergezelt altijd en overal uw logo. Op uw website, spots, reclame, offertes, briefhoofd en – niet te vergeten – onderaan elke e-mail die uw bedrijf verlaat.

Samen sterk voor pay-offwerk

Op zoek naar een goede pay-off? Ontdek de Schrijf.be-aanpak.

In deze tip zaten deze 4 'vermomde' pay-offs van Belgische en internationale bedrijven verborgen:

  • Nike. Just do it.
  • L'Oréal – Want ik ben het waard.
  • Jupiler – Mannen weten waarom.
  • VDAB – Samen sterk voor werk.

Reageer