Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Zo schrijft u een goede pay-off (baseline)

Een goede pay-off schrijven? Dat doet u al in vijf stappen:

  1. Kies een pay-off die zegt wat u doet.
  2. Zorg ervoor dat uw pay-off niet inwisselbaar is met die van uw concurrenten.
  3. Spreek de taal van uw doelgroep.
  4. Vermeld waarin u zich onderscheidt.
  5. Hou het bij één idee.

Verzorg de handtekening van uw bedrijf

goede pay-off schrijven'Teksten die doen doen' is de pay-off van Schrijf.be. Uw pay-off bevat de 'famous last words' van uw communicatie – de indruk die u nalaat. De Franstaligen spreken daarom van 'signature'.

Ga niet over een nacht ijs

Uw pay-off blijft nazinderen als de pagina is omgedraaid of de reclamespot afgelopen. U kiest hem dus niet lichtzinnig. Want enkele slecht gekozen woordjes richten veel schade aan. En stoten net die mensen af, die u wilt aantrekken.

Een goede pay-off schrijven in 5 stappen

Ga resoluut voor een pay-off die uw onderneming recht doet. Die onderscheidend werkt en waarin uw doelgroep zich vindt. Onze tips:

  1. Over ú
    Kies een pay-off die zegt wat u doet. Schrijf.be, teksten die doen doen.

    Test: print alleen uw logo en pay-off af. Vraag een testpubliek wie u bent en wat u doet.

  2. Want uw firma is het waard
    Zorg ervoor dat uw pay-off niet onderling inwisselbaar is met die van uw concurrenten. Gebruik bijvoorbeeld uw bedrijfsnaam in uw pay-off. Schrijf.be, teksten die doen doen.

    Test: zet uw pay-off tussen die van uw concurrenten. Vraag een testpubliek welke pay-off bij u hoort.

  3. Klanten weten waarom
    Spreek de taal van uw doelgroep. Zodat uw prospects zich met uw pay-off identificeren. Schrijf.be, teksten die doen doen.

    Test: laat een testpubliek punten geven aan verschillende pay-offs. Onderzoek of uw pay-off ook goed scoort bij uw doelgroep.

  4. Stop er een USP in
    Onderscheidt u zich in iets? Vermeld het dan in de pay-off. Schrijf.be, teksten die doen doen.

    Test: toon een testpubliek uw pay-off en vraag waarom ze uw onderneming zouden kiezen. Vermelden ze uw USP (unique selling proposition)? Dan zit u goed.

  5. Hou het bij één idee
    Zet nooit meer dan één idee in uw pay-off. Kort en goed. Schrijf.be, teksten die doen doen.

    Test: tel de lettergrepen. Meer dan 10 is te lang.

Een goede pay-off? Just use it

Een excellente pay-off is maar net zoveel waard als het aantal keer dat u hem gebruikt. Hij vergezelt altijd en overal uw logo. Op uw website, spots, reclame, offertes, briefhoofd en – niet te vergeten – onderaan elke e-mail die uw bedrijf verlaat.

Samen sterk voor pay-offwerk

Op zoek naar een goede pay-off? Ontdek de Schrijf.be-aanpak.

In deze tip zaten deze 4 'vermomde' pay-offs van Belgische en internationale bedrijven verborgen:

  • Nike. Just do it.
  • L'Oréal – Want ik ben het waard.
  • Jupiler – Mannen weten waarom.
  • VDAB – Samen sterk voor werk.

Tevreden klanten

Schrijf.be is nummer één
Menselijk, constructief en no-nonsense
Mijn copywriter laat me scoren in Google én bij mijn klanten
Doorzettingsvermogen en creatieve input
Our main selling points stood out perfectly
Ik ga met een gerust hart slapen
Ik wilde er geen letter aan veranderen
Schrijf.be is een meedenker
Opvangnet geeft gemoedsrust
Sodexo en Schrijf.be: een klinkend partnerschap
We klimmen een onlinetrap hoger
Wat als uw freelance-copywriter ermee kapt?
Snelheid, vriendelijkheid en opvolging
De ideale partner die zekerheid geeft
Expert in vervlaamsen
Professionaliteit waaraan je een punt kunt zuigen
Het tekstbureau waar je aanklopt voor topkwaliteit
Heel herkenbaar voor onze klanten
Wat een verbetering!
De teksten zijn er boenk op

Wat klanten zeggen

Hartelijk dank voor de goede samenwerking. Je werk is voor ons van zeer grote waarde geweest.

Bart Janssens
Karel de Grote Hogeschool