Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Intranettips: de checklist

Heel wat organisaties kiezen resoluut voor intranet. Bent u er ook klaar voor? Deze checklist lijst op waaraan u zoal moet denken. Pen in de hand en afvinken maar!

Tip 1 – Stel doelen voor uw intranet

intranet tipsOmdat iedereen het heeft’ en ‘voor de fun’: geen goede redenen om voor intranet te kiezen. Dan verspilt u tijd, geld en moeite. Vraag u eerst af of uw intranet wel het beste medium is voor wat u wilt bereiken. En maak uw doelen concreet. Bijvoorbeeld:

  • Hapklare documenten verspreiden. Zodat de papierhoop van uw medewerkers slinkt en ze sneller de juiste info hebben.
  • Sjablonen en logo’s delen. Zodat uw bedrijfsimago staat als een huis.
  • Realtime info geven over het bedrijf. Zodat uw mensen zich betrokkener voelen, ze klanten beter informeren en de waarden van het bedrijf uitdragen.
  • Medewerkers aan het woord laten. Zodat ze hun collega’s inspireren.
  • Reacties monitoren. Zodat u weet wat er leeft – en daarop inspeelt.

Tip 2 – Update

Spot uw lezer een bericht uit 2010 op de startpagina? Over and out! Zorg regelmatig voor updates om hem of haar te blijven boeien. Weet dus waaraan u begint: uw intranet onderhouden kost tijd en middelen. Duid een eindverantwoordelijke aan die de publicaties coördineert.

Tip 3 – Organiseer uw intranet intuïtief

Verdwaalt uw lezer in uw intranet? Dan maakt hij of zij zich uit de voeten. Kies voor een eenvoudige, heldere structuur. En vertrek vanuit het gebruikersstandpunt: als ik een gebruiker was, wat en waar zoek ik dan? Vermijd bewegende banners en pop-ups. Doe rustig aan met afbeeldingen. En schrap overbodige submenu’s. Belangrijk: kies voor een interface die ook smartphone- en tabletvriendelijk is.

Geef mensen een reden om terug te keren. Met relevante contentartikels.

Tip 4 – Geef een stem

Sommige organisaties spiegelen hun intranet aan sociale media, zoals Facebook of LinkedIn. Een goede zet: want laat u mensen reageren, liken of delen? Dan komt uw intranet tot leven. Uw lezer voelt zich betrokken, u ontdekt wat er leeft bij uw publiek én gaat ermee in dialoog.

Tip 5 – Creëer boeiende content

Geef mensen een reden om terug te keren. Met relevante contentartikels. Denk aan tips, best practices, interviews, … Stel uzelf altijd in de plaats van de lezer. Wat vindt hij of zij interessant?

Een gouden tip: laat een eindredacteur over uw teksten gaan. Want uw kritische lezers knappen af op taalfouten, en denken dan dat u hen niet naar waarde schat.

En, wat zijn uw ervaringen met intranet? 


Tevreden klanten

Mijn geheime wapen om te scoren in Google
Teksten om blind op te vertrouwen
Tekst even belangrijk als vorm
Heel tevreden van hands-on-mentaliteit
Schrijfdokter scoort meer dan 90 procent
Overtuigende mailing tegen scherpe prijs
Teksten van de bovenste plank
De kwaliteit waarop ik had gehoopt
Hun mailing loste onze hoge verwachtingen in
Trefzeker, duidelijk en snel.
Nieuwe generatie klanten vraagt om nieuwe generatie copywriters
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!
Trainees verguld met de hands-on workshop
Snelheid, vriendelijkheid en opvolging
Ze wisten meteen wat ik wilde
Doet wat het belooft - en vaak meer en sneller
Our main selling points stood out perfectly
Ik lig nergens meer wakker van
Menselijk, constructief en no-nonsense
Hun webteksten maken ons webontwerp nog krachtiger

Wat klanten zeggen

Bedankt voor de snelle service.

Stijn Paredis