Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_onderwerpregel"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(41) "Waarom worden uw mails te weinig geopend?"
  ["type"]=>
  string(7) "article"
  ["url"]=>
  string(58) "https://schrijf.be/nl/blog/copywriting_tips_onderwerpregel"
  ["image"]=>
  string(37) "images/onderwerpregel-email-groot.jpg"
  ["description"]=>
  string(74) "Benieuwd naar het verschil tussen een goede en een slechte onderwerpregel?"
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Goede e-mail-onderwerpregels

Een goede onderwerpregel doet drie dingen tegelijk: de mail samenvatten, de voordelen voor de lezer benadrukken en hem in de mail zuigen.

onderwerpregel email

Speel op nieuwsgierigheid

Wilt u dat uw collega's uw e-mails als eerste lezen? Daar is een truc voor: een onderwerpregel die om méér vraagt.

Stel: u leidt een team van verkopers. En de directie beslist dat ieder van hen één klant meer moet bezoeken, maar minder vaak moet rapporteren. De aanpak vindt zijn beslag in de memo 'Nieuwe richtlijnen voor de bezoekfrequentie en de rapportering van het verkoopteam'.

De inhoud en schikking van uw mail bespreek ik elders. Hier bekijken we alleen de onderwerpregel - van slecht naar goed:

Nieuwe richtlijnen voor de bezoekfrequentie en de rapportering van het verkoopsteam

Te lang. Ga voor minder dan vijftig tekens. De rest wordt er toch afgehakt bij wie zijn mail op een mobieltje leest.

Betreft: bezoekfrequentie en rapportering

Kort genoeg. Maar die 'betreft' hoeft écht niet. Uw mailprogramma zet er zelf al 'Onderwerp' voor.

Bezoekfrequentie en rapportering

"Ja, daar gaat ie!", denkt de verkoper die zijn mailbox opent. "Nóg meer bezoeken en nóg meer rapportering." En hij grijpt meteen naar de telefoon om u de huid vol te schelden.

Meer bezoeken, minder rapporteren

Oké, nu vat uw onderwerpregel uw boodschap al correct samen. Maar uw verkopers slaan niet echt goedgemutst aan het lezen. Waardoor u hen moeilijker zult overtuigen.

 

 

STOP!

Tijd om het geweer van schouder te veranderen. Want u vergat dat u uw verkoper ook moet overtuigen. Dat lukt alleen als u hem de voordelen van de beslissing voorspiegelt. En dat nog vóór hij de mail opent.

 

Minder papierwerk, meer verkoop

Verkopers hebben een broertje dood aan papierwerk. Ze spitsen de oren. Zeker als ze zo ook meer tijd krijgen om te verkopen – en dus extra premies te vangen.

Minder paperassen en meer verkopen?

De vraagvorm suggereert dat het antwoord in de mail staat. Misschien kan het nog wat persoonlijker:

Wilt u minder papierwerk en meer verkopen?

Met deze onderwerpregel haalt u drie doelstellingen:

  1. U vat de mail samen.
  2. U benadrukt van bij de start de voordelen voor de lezer.
  3. U zuigt de lezer de mail in.

Communiceren is ideeën verkopen

Tot hier het concrete voorbeeld. Maar leidt u geen verkoopsteam? Wees gerust: als u dezelfde principes op úw mails toepast, zult ook u merken dat ze plots wél gelezen worden. Omdat u uw lezer prikkelt en aantoont dat u zijn noden begrijpt. Precies wat een goede verkoper doet. En wat is 'communiceren' anders dan het 'verkopen van uw idee'?

 

training klantgerichte e mails

 

 

Moeilijk? Schrijf.be helpt u.