string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(48) "https://schrijf.be/nl/blog/zet-u-in-het-zonnetje" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(48) "https://schrijf.be/nl/blog/zet-u-in-het-zonnetje" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Zet u in het zonnetje
Muismat uit de oude doos
Even terug naar de tijd van Windows 95, van oorverdovende inbelmodems en van computermuizen met ronde balletjes onderaan.
Een muismat was toen nog onmisbaar – tenzij u graag voortdurend stof en kruimels uit uw muis peuterde. De allereerste muismat waarmee ik als kind werkte? Eentje van Sun Microsystems, een bedrijf dat nu niet meer bestaat en waarvan ik alleen wist dat het 'iets met computers' deed.
Een slogan die blijft hangen
De slogan op die muismat, die is mij altijd bijgebleven. THE CENTER OF SUN IS U. In drukletters, en met – twee keer – een paarse U.
Een woordspelletje – ook ik ben fan – maar gelukkig ook veel meer dan dat.
Uw klant, daar draait het om
Want hoe moet een bedrijf zich verkopen als het in 'iets met computers' doet? De klanten – zelfs al zijn dat grote bedrijven – willen gewoon dat het wérkt. Dat de servers draaien. En dat de bestanden bereikbaar blijven. RAM, GHz of bits per second? Die technische details zijn niet van belang.
Sun had dat goed begrepen toen het de muismatjes liet drukken. En voordien ook al. Want kijk maar naar dat logo, opgebouwd uit niets dan u'tjes.
Uw tekst, daar draait het om
Zo werkt het ook in uw bedrijf. Het draait niet om hoe u het doet, wel om wat uw klant ervoor terugkrijgt. Vraag dat maar aan de Schrijfdokter. Wist u dat de Egoscan ook werkt zonder manueel te tellen?
En draait het in uw slogan ook om 'u'?