string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/wat-zijn-featured-snippets" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(32) "Zo krijgt u Google-positie ... 0" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(53) "https://schrijf.be/nl/blog/wat-zijn-featured-snippets" ["image"]=> string(18) "images/summary.jpg" ["description"]=> string(46) "Maak nu werk van uw Google featured snippets. " ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Wat zijn featured snippets?
Iederéén gaat voor SEO. Hoe u dan het verschil maakt? Mik op featured snippets ('Google-samenvattingen'). En geef prospects úw antwoord op hun vraag.
Hoe krijg ik een featured snippet?
U hebt ze vast al gespot in Google, die korte samenvattingen op uw zoekvraag. Dat zijn featured snippets. En die wilt u met uw website inpalmen, want de featured snippet is prominent aanwezig en biedt een duidelijk antwoord.
Wil de lezer meer info? Dan klikt hij op de featured snippet. Andere webpagina’s maken nauwelijks kans.
Graag een voorbeeld? Dit zijn - als Google er zin in heeft - de zoekresultaten voor ‘theelepel of koffielepel’:
Neem een aanloop
Check eerst welke webpagina’s kans maken om als featured snippet te verschijnen:
- Verzamel de vragen van uw potentiële klanten, bijvoorbeeld via AnswerThePublic. Focus op zoekvragen met een duidelijk antwoord, zoals wat- en hoe-vragen.
- Selecteer de zoektermen waarvoor uw webpagina’s hoog scoren in Google (top tien). En ga met die pagina’s aan de slag.
Claim de featured snippet
Neem uw webpagina onder handen:
- Wees duidelijk – Google is lui. Hij eist een letterlijk antwoord op de zoekvraag. Scoort u goed op de zoekactie ‘Wat is een goudvis?’, dan verwerkte u vast en zeker de definitie van een goudvis in uw webtekst. Dat mag in een Johnson Box, maar ook verderop in de tekst.
- Hou het kort – Het ideale antwoord bevat gemiddeld 40 à 60 woorden.
- Breng structuur aan – Bestaat uw antwoord uit meerdere stappen? Gebruik dan opsommingen.
- Vergeet SEO niet – Ja, ook voor featured snippets gelden de beproefde SEO-regels.
En kijk, plots pronken we wél in de featured snippet:
Conclusie
Verschijnt uw webtekst als featured snippet? Dan gaat alle aandacht gegarandeerd naar u. Maak er dus snel werk van. Of beter: laat SEO-specialisten als wij er werk van maken.