Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(49) "https://schrijf.be/nl/blog/wat-is-een-white-paper"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(22) "Wat is een whitepaper?"
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(49) "https://schrijf.be/nl/blog/wat-is-een-white-paper"
  ["image"]=>
  string(32) "images/wat-is-een-whitepaper.jpg"
  ["description"]=>
  string(34) "Wat is het wel? En wat zeker nier?"
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Wat is een whitepaper?

Een whitepaper is een pdf die een probleem aankaart dat uw klant ervaart. En vervolgens de waaier van oplossingen in kaart brengt, waarbij het op subtiele wijze naar úw oplossing manoevreert.

Wat is een whitepaper?

Met whitepapers etaleert u uw expertise, trekt u de aandacht van prospects en hebt u een handig promotiedocument in handen. 

De vijf whitepaper-ingrediënten

  • 4 tot 25 bladzijden
  • waardevolle informatie
  • onafhankelijke invalshoek
  • stevige ruggengraat
  • heldere taal

Pagina’s vullen? Dat kan inderdaad iedereen. En waardevolle informatie hebt u in overvloed - zeker sinds ChatGPT

Maar een onafhankelijke invalshoek, een stevige ruggengraat en heldere taal? Dat zijn de drie whitepaper-valkuilen. 

1. Wat is een whitepaper niét? Reclame

Whitepapers zijn géén reclame. Ja, u gebruikt ze indirect als promotie. Maar hangt er een reclamegeurtje aan? Dan haalt uw prospect zijn neus op. Uw whitepaper-marketing werkt alleen met waardevolle informatie en een onafhankelijke invalshoek. En pas helemaal op het einde verwijst u vriendelijk naar uw diensten of producten. Een moeilijke evenwichtsoefening. Laat Schrijf.be balanceren.

2. Wat heeft een whitepaper? Stevige ruggengraat

Vindt uw lezer niet meteen de weg in uw whitepaper? Dan haakt hij af – als lezer én als potentiële klant. Bouw uw whitepaper dus logisch op. Begin met een inleiding, schets het probleem, bied de oplossing, verwijs naar uw diensten, en vat samen. Raakt u het noorden kwijt? Laat een copywriter u dan de weg wijzen. Samenvatten en structureren is zijn tweede natuur. Een voorbeeld? Deze whitepaper over Zoomit.

Bouw uw whitepaper logisch op.

3. Wat bevat een whitepaper niet? Jargon

Uw sector heeft zijn eigen taaltje. Dat uw prospect of klant niet spreekt. Val hem er dus ook niet mee lastig.

Weet u niet hoe u iets ingewikkelds uitlegt zonder vaktaal? Zet dan de Schrijf.be-copywriter aan het werk, zoals voor deze whitepaper over het effect van schrijffouten.

Welk complex onderwerp wilt ú graag verhelderen aan uw prospects?

 

Zelf uw whitepaper schiijven?

Schrijf mijn whitepaper

 

Moeilijk? Schrijf.be helpt u.