Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(72) "https://schrijf.be/nl/blog/waarschijnlijk-de-vreemdste-slogan-ter-wereld"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(72) "https://schrijf.be/nl/blog/waarschijnlijk-de-vreemdste-slogan-ter-wereld"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Waarschijnlijk de vreemdste slogan ter wereld

Waarschijnlijk de vreemdste slogan ter wereld

Is het u ook opgevallen als u naar het EK kijkt? Achter de spelersinterviews prijkt één woord dat geen merknaam is:

Probably

Toch weet u meteen welk merk er wordt bedoeld. Eigenaardig, niet?

De kracht van een slogan

Oké, het lettertype en de kleuren sturen u in de juiste richting. Maar het blijft een mooi voorbeeld van wat een goede slogan vermag. In dit geval boorde die zich zo diep in ons geheugen dat één woord volstaat om het merk op te roepen.

En wat voor een woord ...

Van banaal tot briljant

'Probably the best beer in the world', het is een even briljante als bizarre slogan. Dat komt door die probably. Want denk die eens weg? Dan is het – zonder twijfel – de banaalste slogan ter wereld.

En dat 'magische' woord is ook nog eens een draak van een ontkrachter – taboe in commerciële teksten. Want bent u waarschijnlijk de beste? Dan bent u dat mogelijk ook … niet.

Slogan onder de loep

Uitgerekend dat twijfelwoord werd zo iconisch dat de betekenis nog nauwelijks tot ons doordringt als we het op een billboard zien staan. Dat bewijst de kracht én de kwetsbaarheid van marketing: die is – gelukkig maar – geen exacte wetenschap.

Waarom is de Carlsberg-slogan tegen alle regels in een voltreffer? Drie mogelijke redenen:

verrassing – omdat je niet verwacht dat een merk zichzelf relativeert
een vleugje humor – door de combinatie van ontkrachter met overdreven grootspraak
schijnbare objectiviteit – want het klinkt alsof de slogan het resultaat is van een vergelijkend onderzoek

Of is er volgens u nog iets anders aan de hand? Laat het ons weten!