Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Taalplezier met boodschappenlijst

Het staat te pronken op mijn boodschappenlijstje: pampers (binnenkort in overvloed nodig, dus nú al een 'to buy'), en daaronder chocomel en senseo. Vreemd, want ik drink eigenlijk Nesquick en koop koffiepads van Douwe Egberts.

Merk-shoppen

Ach, we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan. We nemen een 'bic', wanneer we eigenlijk een 'balpen' vastpakken. En bestellen een 'spa', wanneer we eender welk 'water' goed vinden. Kortom, we gebruiken de merknaam als productnaam.

Geen merken, maar woorden

Maar hoewel ik 'pen' en 'plat water' wél als alternatief gebruik, zou ik nooit 'wegwerpluiers' op mijn boodschappenbriefje schrijven. Net zoals ik nooit speelde met een 'plastic speelgoedschijf', en nog nooit mijn 'vacuüm bewaarfles' vol koffie goot. U zegt toch ook 'frisbee' en 'thermos'?

Groen van jaloersheid naar de winkel

Zulke zaken doen een copywriter dus mijmeren boven haar boodschappenlijstje. En maken haar plots stikjaloers op de bedenker van het woord 'pamper', dat 'luier' de wereld uitkegelde.


Tevreden klanten

Onze baseline ligt lekker
Best confronterend, maar ook léuk
Ik bestelde te laat, en toch was mijn tekst op tijd klaar!
Scherp, snel, en sympathieker dan Statler en Waldorf
Jullie advies kwam heel goed van pas!
Trefzeker, duidelijk en snel.
De kwaliteit waarop ik had gehoopt
Al vijf nieuwe grote klanten - en de teller stopt niet!
Mijn technische wereld helder uitgelegd
Teksten die meeleven
Voorkeurspartner voor mij én voor mijn klanten
Mijn e-mailing is onweerstaanbaar
Schrijfdokter biedt ruimte om zelf zaken te ontdekken
SEO door wie zelf bovenaan in Google staat
Efficiënt, makkelijk én snel
Schrijfdokter scoort meer dan 90 procent
Vlot maar overtuigend, speels maar professioneel
Geen blindelingse eindredactie
Wegbereiders van de betere zin
Een tekst die uitnodigt tot actie: net wat ik verwachtte!

Wat klanten zeggen

De resultaten van de mailing zijn beter dan we verwacht hadden: 20%! Heb je trouwens al eens overwogen om mee te doen aan de Gouden Veercompetitie?

Danny Cools
Softwize