Maandelijkse tip?

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Select your language

		string(2) "be"
	
		array(7) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/social-content-marketing"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
  ["locale"]=>
  string(5) "nl-BE"
}
	
		array(6) {
  ["title"]=>
  string(0) ""
  ["type"]=>
  string(7) "website"
  ["url"]=>
  string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/social-content-marketing"
  ["image"]=>
  string(23) "images/logo-schrijf.png"
  ["description"]=>
  string(0) ""
  ["site_name"]=>
  string(10) "Schrijf.be"
}
	

Social content marketing: de paashaas achterna

Akkoord, relevante content is het uitgangspunt voor contentmarketing. Maar waarom waardevolle inhoud uitbroeden, als u die niet strategisch verspreidt? Nee, doe zoals de paashaas. En deel uw eieren gul én slim.

Social content marketing met tips van de paashaas

Social content marketing: speel voor paashaas

De paashaas dropt zijn eieren op plaatsen waar u ze vlot vindt. Zodat u er blij verrast van kunt snoepen. Creëer hetzelfde effect met uw content. Uw doelpubliek:

  1. botst er meteen op, want u deelt hem doordacht via uw sociale media (vandaar 'social' content marketing)
  2. smult, want uw content is om vingers en duimen bij af te likken

Social content marketing? Spiek bij de paashaas.

1. Social content marketing: verdeel uw eieren op het juiste moment.

De paashaas verdeelt zijn eieren niet te vroeg en niet te laat. Niet te vroeg, zodat ze niet wak worden in de dauw. En niet te laat, want dan zouden het 'vijgen na Pasen' zijn.

Wat is de beste timing om uw content te delen? Per medium zijn er verschillende richtlijnen:

  • Facebook-adepten kijken vooral ná de lunch, om hun (na)middagdip te verdrijven.
  • Twitteraars lessen hun nieuwsgierigheid het vaakst rond lunchtijd.
  • LinkedInezen speuren meestal rond 10 uur en 17 uur naar content (behalve op vrijdag, dan checkt haast niemand nog).

Dat is natuurlijk allemaal relatief. Wissel af, experimenteer, en ontdek wat voor úw business het beste werkt.

2. Social content marketing: geef de juiste eieren aan de juiste personen.

De paashaas strooit bij elk gezin de meest passende eieren uit. Liefhebbers van kleine eitjes met vulling worden op hun wenken bediend. Net als zij die zweren bij holle eieren in fondant.

Waarvan likkebaardt uw doelpubliek? Zoek het uit per medium. Via LinkedIn mikt u bijvoorbeeld vooral op ernstigere inhoud. Terwijl u op Facebook of Twitter al sneller een knipoog kunt geven. Maar let op dat u niet in plat entertainment vervalt. Want social content marketing draait nog altijd om de inhoud.

3. Social content marketing: deel uw succesvolle eieren opnieuw uit.

Merkt de paashaas dat zijn eieren met rammelende bolletjes erin vorig jaar érg populair waren? Dan zet hij daar gewoon nog eens op in, zonder gêne.

Doe dat ook met uw content. U hebt vast tal van waardevolle schatten die nog altijd relevant zijn. Deel die opnieuw. Want vintage is helemaal hip.

Leerde de paashaas u nog andere tips over social content marketing? Laat het ons weten!