fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Social content marketing: de paashaas achterna

Akkoord, relevante content is het uitgangspunt voor contentmarketing. Maar waarom waardevolle inhoud uitbroeden, als u die niet strategisch verspreidt? Nee, doe zoals de paashaas. En deel uw eieren gul én slim.

Social content marketing met tips van de paashaas

Social content marketing: speel voor paashaas

De paashaas dropt zijn eieren op plaatsen waar u ze vlot vindt. Zodat u er blij verrast van kunt snoepen. Creëer hetzelfde effect met uw content. Uw doelpubliek:

  1. botst er meteen op, want u deelt hem doordacht via uw sociale media (vandaar 'social' content marketing)
  2. smult, want uw content is om vingers en duimen bij af te likken

Social content marketing? Spiek bij de paashaas.

1. Social content marketing: verdeel uw eieren op het juiste moment.

De paashaas verdeelt zijn eieren niet te vroeg en niet te laat. Niet te vroeg, zodat ze niet wak worden in de dauw. En niet te laat, want dan zouden het 'vijgen na Pasen' zijn.

Wat is de beste timing om uw content te delen? Per medium zijn er verschillende richtlijnen:

  • Facebook-adepten kijken vooral ná de lunch, om hun (na)middagdip te verdrijven.
  • Twitteraars lessen hun nieuwsgierigheid het vaakst rond lunchtijd.
  • LinkedInezen speuren meestal rond 10 uur en 17 uur naar content (behalve op vrijdag, dan checkt haast niemand nog).

Dat is natuurlijk allemaal relatief. Wissel af, experimenteer, en ontdek wat voor úw business het beste werkt.

2. Social content marketing: geef de juiste eieren aan de juiste personen.

De paashaas strooit bij elk gezin de meest passende eieren uit. Liefhebbers van kleine eitjes met vulling worden op hun wenken bediend. Net als zij die zweren bij holle eieren in fondant.

Waarvan likkebaardt uw doelpubliek? Zoek het uit per medium. Via LinkedIn mikt u bijvoorbeeld vooral op ernstigere inhoud. Terwijl u op Facebook of Twitter al sneller een knipoog kunt geven. Maar let op dat u niet in plat entertainment vervalt. Want social content marketing draait nog altijd om de inhoud.

3. Social content marketing: deel uw succesvolle eieren opnieuw uit.

Merkt de paashaas dat zijn eieren met rammelende bolletjes erin vorig jaar érg populair waren? Dan zet hij daar gewoon nog eens op in, zonder gêne.

Doe dat ook met uw content. U hebt vast tal van waardevolle schatten die nog altijd relevant zijn. Deel die opnieuw. Want vintage is helemaal hip.

Leerde de paashaas u nog andere tips over social content marketing? Laat het ons weten!


Tevreden klanten aan het woord

De 'vloek der kennis' omzeild
Onze mailing zit er boenk op!
Gelezen en prachtig bevonden
We klimmen een onlinetrap hoger
SEO-webteksten die Google én bezoekers verleiden
Menselijk, constructief en no-nonsense
Huis van vertrouwen – zonder voorbehoud
Exact wat ik zocht
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
Overtuigende mailing tegen scherpe prijs
Allroundtekstatleten
Gestructureerd als een ISO-bedrijf en flexibel op de koop toe!
Net wat een start-up nodig heeft
Wegbereiders van de betere zin
Om van te smullen
De teksten zijn er boenk op
Luchtige webteksten met roestvrijstalen trefwoorden
Geen centimeter ruimte voor fouten
Inlevingsvermogen verdient respect
Opvangnet geeft gemoedsrust

Wat klanten zeggen

Het briefingdocument is erg goed opgezet en houdt ons scherp. Ik houd je op de hoogte van de vorderingen, maar het is (voor ons) nú al een succes!

Stefan Lucius
Chronomed