Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Verklarende woordenlijst voor SEO-tekstschrijvers

SEO-tekstschrijvers: verklarende woordenlijst

SEO-teksten schrijven, is gemakkelijker dan u denkt. Volg de basisregels. En laat u niet afschrikken door het SEO-jargon. Dankzij deze verklarende woordenlijst staat u als SEO-tekstschrijver niet met uw mond vol tanden.

  • algoritme: de formule die de Google-rangschikking na een zoekopdracht bepaalt. SEO-specialisten proberen die te doorgronden zodat ze hun webpagina's kunnen afstemmen op 'wat Google wil'. Dat is schieten op een bewegend doel, want Google past zijn algoritme dagelijks aan.
  • alt-tekst: beschrijving die u toevoegt aan een afbeelding op een webpagina. Meestal onzichtbaar voor de lezer, maar net heel nuttig voor Google (én slechtzienden). Vul die dus altijd zo specifiek mogelijk in.
  • conversie: een bezoeker op uw website doet wat u had gehoopt: aankopen, inschrijven op een nieuwsbrief, meer informatie vragen, …
  • description tag: korte beschrijving van uw webpagina – alleen zichtbaar in de code. Als ze Google zint, toont hij die bij zijn zoekresultaten. De perfecte description tag.
  • duplicate content: dezelfde tekst op twee afzonderlijke webpagina’s. Volgens de legende deelt Google daarvoor straffen uit, maar de waarheid is genuanceerder. Feiten en fabels rond duplicate content.
  • H1, H2, H3, … : de HTML-codes waarmee u een webpagina structureert met een hoofdtitel (H1) en ondertitels (H2, H3, …). Trefwoorden die erin opduiken, trekken extra Googles aandacht.
  • keyword density (zoekwoorddichtheid): de verhouding in een tekst tussen het aantal vermeldingen van het zoekwoord en het totale aantal woorden. Ooit gold: hoe hoger hoe beter. Welke densiteit is nu oké? Degene die natuurlijk, niet geforceerd is.
  • keyword tag: in de code verborgen informatie over het hoofdtrefwoord van de pagina. Vroeger gebruikt door de zoekmachines, nu obsoleet.
  • long tail keyword: langere en meestal specifiekere zoekopdrachten, zoals ‘SEO-copywriter uit Mechelen’ met een lager zoekvolume maar een hogere conversie. Interessant voor u.
  • metatags: extra webpagina-informatie die niet zichtbaar is voor de gebruiker – zoals de title tag en description tag.
  • off page SEO: alle SEO-elementen die te maken hebben met de autoriteit van uw webpagina – vooral inkomende links.
  • on page SEO: alle SEO-elementen die te maken met de inhoud van uw webpagina: tekst, opmaak, metatags, …
  • organische zoekresultaten: onbetaalde zoekresultaten die Google weergeeft omdat het die als relevant beschouwt voor de zoeker. Hét mikpunt van SEO.
  • SEA: search engine advertising. Betaalde advertenties die in Google boven en onder de organische zoekresultaten verschijnen.
  • SEM: search engine marketing, zoekmachinemarketing of de verzamelnaam voor SEO en SEA.
  • SEO: search engine optimization of zoekmachineoptimalisatie. Alle technieken (on page en off page) om webpagina’s omhoog te stuwen in de organische zoekresultaten.
  • SERP: search engine results page: de resultatenpagina van uw zoekopdracht in Google. (De beste plaats om een lijk te verstoppen? De twééde pagina.)
  • title tag: titel van uw webpagina – alleen zichtbaar in de code en in het tabblad van uw browser. Google toont die als een blauwe link op zijn pagina met zoekresultaten.
  • trefwoordonderzoek: de speurtocht naar relevante zoekwoorden die veel zoekers intikken en waarop weinig concurrerende websites mikken. Zo pakt u die aan.
  • zoekvolume: het aantal zoekopdrachten voor een bepaald zoekwoord binnen een bepaald geografisch gebied. Doorgaans uitgedrukt per maand.

Reageer

Tevreden partners

Die mannen weten wat ze doen!
Eindredacteur met scherpe ogen
De tekst past bij mij
De ideale partner die zekerheid geeft
De juiste stem voor elke doelgroep
Jaarverslag in aantrekkelijk jasje
Professionaliteit waaraan je een punt kunt zuigen
Dit is nu eens leuk samenwerken!
Eén blik op jullie website en ik was overtuigd
Hun werkwijze is absoluut top
Een constant, hoog niveau
Empathie, ambacht en succes
Wil je echt goede teksten?  Dan moet je hier zijn.
Topteksten, hoedje af
Dé bestemming voor uw toeristische communicatie!
Net wat een start-up nodig heeft
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent
Onze nieuwe website straalt!
Schrijfdokter scoort meer dan 90 procent
Het resultaat overtrof mijn verwachtingen

Wat klanten zeggen

Heel erg bedankt voor dit mooie werk. 

Katelijne Rotsaert