Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Schrijf waar het op staat!

Directe copy werkt het beste voor b2b-bedrijven. Zo, dát is het thema van deze blog. Geen franjes, geen sferische inleiding. Wilt u klanten overtuigen om een beroep te doen op uw diensten? Geef dan meteen duidelijk aan wát u hen precies verkoopt. Anders haken ze voortijdig af. 

Luchtverkoop in vrije val

Ik haalde de mosterd voor deze blog bij Tom Albrighton. Hij deed op Twitter rondvraag naar een mysterieus vrachtwagenopschrift. Vrij vertaald las het: 

Praat met de man die werkt voor het bedrijf dat het verschil maakt

Wat bleek? Met deze cryptische slogan mist zowat 80 procent van de lezers de boodschap. Ze hebben het raden naar de inhoud van de vrachtwagen – en dus ook naar de business erachter (spoiler alert: het bedrijf in kwestie levert landbouwbenodigdheden). 

placeholder

Resultaat? Slechts een handvol nieuwsgierigen vindt de weg naar de bijbehorende website. En de telefoon staat er ook niet roodgloeiend. Logisch: niemand weet welk soort dienstverlener hij aan de lijn zal krijgen. 

What did you expect?

Immense b2c-bedrijven zoals Schweppes komen weg met slogans zoals 'What did you expect?' omdat hun producten al bekend zijn bij het grote publiek. Maar uw b2b-klant heeft geen tijd om te doorgronden wat uw leuke vondst nu eigenlijk betekent. Hij wil rechttoe rechtaan horen wat u hem levert. Tom Albrighton haalt daarvoor trouwens een mooi voorbeeld van een kookolieleverancier aan: 

Olleco levert kookolie, verzamelt gebruikte kookolie, en zet die om in biodiesel

Beetje saai? Klopt. Maar wél zo klaar als de dag! Want hebt u een restaurant en dus oren naar een lever- en ophaaldienst voor olie? Dan hoeft u de hoorn maar op te nemen en Olleco te bellen. Dat is pas doeltreffende truckopdruk. 

Helder met opklaringen

Laat al te mystieke slogans over aan b2c-kleppers en kies zelf voor een glasheldere blikvanger. 

Worstelt u met het ontmantelen van uw business tot u één zin overhoudt? Laat Schrijf.be de kern uitpuren

Reageer