string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/schrijf-beter-202" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/schrijf-beter-202" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Schrijf.beter 202
Wat Schrijf.be uniek maakt? Dat een kwaliteitsbewaker en een eindredacteur elke tekst naar een hoger niveau tillen. Hoe zij dat doen? Dat ontdekt u hier.
Kwaliteitsbewaking
Een dienstverlenend bedrijf vraagt ons om een e-mailing te schrijven. Doelstelling: klanten aansporen om hun mening te geven in een online-enquête.
Laat weten wat u van [bedrijfsnaam] vindt, en wat beter kan.
Hoe? Vul nu onze onlinevragenlijst in.
Aha! Hiermee kan de Schrijf.be-kwal aan de slag. Want geen wervende mail zonder call to action. Daarom de hyperlink onder 'onlinevragenlijst'.
Maar zeg eens: zou ú klikken op een woord dat 'Vervelend!' en 'Tijdrovend!' uitschreeuwt? En dan is het nog onze vragenlijst, en níét de uwe ...
Een call to action draait bovendien om dialoog. Je roept je lezer op om iets te doen. En dat lukt het best door een werkwoord te hyperlinken. Of met een - schijnbaar terloops - vraagje.
Wat vindt u eigenlijk van [bedrijfsnaam]? En wat kan er beter?
Eindredactie
Een houtbedrijf met respect voor de natuur? Dat is nobel.
Ze kappen doordacht en doelgericht:
Zo dijken ze ziektes in die de flora aantasten.
√ Zo perken ze ziektes in die de flora aantasten.
De definitie van 'indijken' volgens de Dikke Van Dale: 'door een dijk of dijken omgeven, (fig) beschermen'. Maar 'ziektes beschermen' is nu net níét wat die edelmoedige houthakkers willen. Nog een ander woord voor 'inperken'? 'Indammen', jawel.
Aanvulling of bedenking? Het commentaarvak is van ú!