Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Schrijf.beter 095

  1. U hebt nu een baby en dus staat u dag in dag uit ervoor klaar.
    voor hem of haar
    Het voornaamwoordelijk bijwoord verwijst naar zaken. Voor personen gebruiken we het voorzetsel met een persoonlijk voornaamwoord.
               
  2. Dat bepaalt het team en de behandelende artsen tijdens een onderbouwd opnamegesprek.
    bepalen ... sereen of diepgaand
    Onderwerp van bepalen is niet 'dat' maar 'het team en de behandelende artsen'. Dus krijgt het werkwoord de meervoudsvorm. Onderbouwd is hier een goedkoop clichéwoord. Liever het veel explicietere sereen of het inhoudelijk misschien zelfs juistere diepgaand.
             
  3. Hier wandelt u niet alleen een schoonheidsinstituut binnen, maar tegelijk ook een kuuroord.
    √ ..., maar tegelijk een kuuroord of  ..., maar ook een kuuroord
    Tegelijk en ook zijn dubbelop.
               
  4. Dan spreidt u uw energiekost zo optimaal mogelijk.
    u de energiekosten optimaal
    U uw: uiteraard is daar niets fouts aan, maar probeer dat eens uit te spreken! Lukt bijna nooit zonder haperen. Ik zou die combinatie altijd vermijden. Nu ja, dat moet geen halszaak zijn, maar toch: beter niet. Een andere oplossing is deze zin: U spreidt dan uw energiekosten optimaal.
    Kost is eten en energie vreet wel heel wat euro's, maar wat je ervoor betaalt zijn dus wel degelijk energiekosten. En zo optimaal mogelijk is van het goede te veel: optimaal volstaat ruim, want het betekent al 'zo goed mogelijk'!
                
  5. Hebt u problemen met uw factuur? Onze voorbeeldfacturen beantwoorden ze voor u.
    vragen bij
    Een kwestie van juiste afstelling tussen de eerste en de tweede zin. Problemen los je op. Vragen beantwoord je. Dus naargelang van wat je in de tweede zin als werkwoord gebruikt, moet je in de eerste het juiste woord kiezen.
             

Tevreden klanten

Storytelling en SEO: ze gaan samen
Dé bestemming voor uw toeristische communicatie!
Winning team
De journalisten happen toe!
Mijn copywriter laat me scoren in Google én bij mijn klanten
Sommige dingen laat je beter over aan experts
Dwars door de Belgisch-Nederlandse taalbarrière
Tone of voice ons op het lijf geschreven
Echte woordkunstenaars
Tone of voice zit onmiddellijk goed
Door dat Vlaamse tintje zijn we geloofwaardiger
Meteen een goed gevoel bij de teksten
In één rechte pennentrek naar de finish
Wat als uw freelance-copywriter ermee kapt?
Teksten onder stroom
Ze trappen niet in de val om moeilijk jargon te gebruiken
Ik wist meteen: dít is het!
Hun tekst geeft meteen weer waarvoor wij staan
Er waait een nieuwe wind door onze magazines
De inbegrepen correctieronde vind ik een hele geruststelling

Wat klanten zeggen

100 procent akkoord met jullie aanpassingen. En bedankt voor de tips!

Philippe Pelsmaekers
Avidcommunication