fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Schrijf.be does it like Disney

Bron: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/25/Baloo_the_bear.jpg

Gisteren stootte ik op Marketingfacts.nl op een stuk over de betoverende kracht van Disney. Of toch over het krachtige management van het magische merk. En tiens, wat lijkt dát op Schrijf.be. Niet alleen omdat we teksten uit onze pen toveren, maar ook door de nauwkeurig uitgestippelde werkwijze. 

Wat je van Disney en (Schrijf-)beren leren kan

Marketingfacts.nl deelt de strategie van Disney in twee kernelementen op. 

1. Overmanagement

Auwtsch. Dat klinkt niet goed, hè? Toegegeven, Marketingfacts stelt het nogal cru. Maar waar overmanagement op neerkomt, is dat Disney nooit zomaar iemand ergens neerpoot. Neen, iedere werknemer wordt ondergedompeld in een vijfdaags Disney-bad. Van geschiedenis over communicatie met klanten tot kwaliteitsstandaarden: tijdens de training wordt niets aan het toeval overgelaten. Iedere Disney-dude of -deerne is mee, van Aladdin tot Zazu. Alleen wie de vijf dagen uitzit, mag aan de slag in de parken of studio's. 

En bij Schrijf.be? Wel ... we know our drill. Na mijn vijf eerste intensieve dagen vol kennismakings-, opleidings- en oefensessies droop Schrijf.be uit mijn poriën. Overdreven? Misschien. Om nooit te vergeten? Zeker. Want dankzij de strakke, zorgvuldig geconstrueerde procedures loopt elk tekstproces gesmeerd. En krijgt u als klant keer op keer waar u op rekent: tekstkwaliteit van de bovenste plank. 

Of hoe Schrijf.be net zoals elke Disney-film nooit teleurstelt ;-) 

2. Speling

Of wij – en de Disney-medewerkers – dan met onze billen toegeknepen rondlopen, ingesnoerd door dat strakke keurslijf? Nee hoor, want het ándere Disney-geheim is volgens voormalig Disney-manager Malcolm Ross 'speling en keuzevrijheid': 

You got to show the cast members what the dancefloor is and you got to play the music. But don’t tell them how to dance.

Dus: lijvige bedrijfsbijbels vol regels? Ja, ze moeten er zijn. Maar in hemelsnaam: neem ze met een korreltje zout. En het liefst met een vat vol gezond verstand. Geef uw eigen invulling aan de voorschriften. En als het even kan: schrijf zelf nieuwe wetten voor: 

En bij Schrijf.be? Tja, over dat gek doen, kunt u alvast zelf oordelen ...  

placeholder

Tijd voor een tekstdansje? 

Laat u de splits en salto's in uw teksten liever aan ons over? Goed idee. Ik stretch alvast mijn vingers. En laat ze graag over het toetsenbord trippelen voor u.  


Tevreden klanten aan het woord

Eén blik op jullie website en ik was overtuigd
Vlotte, commerciële en krachtige teksten
Vlot maar overtuigend, speels maar professioneel
Efficiënt, makkelijk én snel
Nieuwsbrief laat boekingen binnenstromen
Onze baseline ligt lekker
Professionaliteit waaraan je een punt kunt zuigen
De tekst verwoordt precies wat wij willen zeggen
Betrouwbare leverancier om te koesteren
Teksten op maat
Onvoorstelbaar knap werk
De tekst past bij mij
De 'vloek der kennis' omzeild
Warme samenwerking tussen bofrost* en Schrijf.be
Professioneel, prettig, dynamisch
SEO-experts en taaladepten in één
Frisse en vernieuwende schrijfstijl
De tekst spreekt verschillende doelgroepen aan
Afspraken en timing altijd gerespecteerd
Technische inhoud helder verwoord

Wat klanten zeggen

De teksten lezen heel erg vlot! Ik heb verder geen bemerkingen: de tekst zal zo worden gebruikt. Bedankt en op naar de volgende lading. :-)

Gude Verhaert
Kluwer Opleidingen