Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Schrijf.be does it like Disney

Bron: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/25/Baloo_the_bear.jpg

Gisteren stootte ik op Marketingfacts.nl op een stuk over de betoverende kracht van Disney. Of toch over het krachtige management van het magische merk. En tiens, wat lijkt dát op Schrijf.be. Niet alleen omdat we teksten uit onze pen toveren, maar ook door de nauwkeurig uitgestippelde werkwijze. 

Wat je van Disney en (Schrijf-)beren leren kan

Marketingfacts.nl deelt de strategie van Disney in twee kernelementen op. 

1. Overmanagement

Auwtsch. Dat klinkt niet goed, hè? Toegegeven, Marketingfacts stelt het nogal cru. Maar waar overmanagement op neerkomt, is dat Disney nooit zomaar iemand ergens neerpoot. Neen, iedere werknemer wordt ondergedompeld in een vijfdaags Disney-bad. Van geschiedenis over communicatie met klanten tot kwaliteitsstandaarden: tijdens de training wordt niets aan het toeval overgelaten. Iedere Disney-dude of -deerne is mee, van Aladdin tot Zazu. Alleen wie de vijf dagen uitzit, mag aan de slag in de parken of studio's. 

En bij Schrijf.be? Wel ... we know our drill. Na mijn vijf eerste intensieve dagen vol kennismakings-, opleidings- en oefensessies droop Schrijf.be uit mijn poriën. Overdreven? Misschien. Om nooit te vergeten? Zeker. Want dankzij de strakke, zorgvuldig geconstrueerde procedures loopt elk tekstproces gesmeerd. En krijgt u als klant keer op keer waar u op rekent: tekstkwaliteit van de bovenste plank. 

Of hoe Schrijf.be net zoals elke Disney-film nooit teleurstelt ;-) 

2. Speling

Of wij – en de Disney-medewerkers – dan met onze billen toegeknepen rondlopen, ingesnoerd door dat strakke keurslijf? Nee hoor, want het ándere Disney-geheim is volgens voormalig Disney-manager Malcolm Ross 'speling en keuzevrijheid': 

You got to show the cast members what the dancefloor is and you got to play the music. But don’t tell them how to dance.

Dus: lijvige bedrijfsbijbels vol regels? Ja, ze moeten er zijn. Maar in hemelsnaam: neem ze met een korreltje zout. En het liefst met een vat vol gezond verstand. Geef uw eigen invulling aan de voorschriften. En als het even kan: schrijf zelf nieuwe wetten voor: 

En bij Schrijf.be? Tja, over dat gek doen, kunt u alvast zelf oordelen ...  

placeholder

Tijd voor een tekstdansje? 

Laat u de splits en salto's in uw teksten liever aan ons over? Goed idee. Ik stretch alvast mijn vingers. En laat ze graag over het toetsenbord trippelen voor u.  

Reageer

Tevreden partners

Empathie, ambacht en succes
Ik blijf terugkomen voor de originaliteit
Valse noot? Toch mooi lied!
Tekst even belangrijk als vorm
Warme samenwerking tussen bofrost* en Schrijf.be
Schrijf.be bracht vaart in de Batavus-website
Teksten op maat
Geen centimeter ruimte voor fouten
Allroundtekstatleten
Allemaal zotte mensen – gelukkig
Pietje-precies heeft een nieuwe naam!
Door dat Vlaamse tintje zijn we geloofwaardiger
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent
De kwaliteit waarop ik had gehoopt
Superlatieven schieten tekort
Schrijvers en blijvers
We garanderen ook kwaliteit voor onze Vlaamse teksten
Er kon niets beter aan de samenwerking
Trefzeker, duidelijk en snel.
Ik verwachtte het beste … en kreeg nog beter

Wat klanten zeggen

Ik vind dat je een zeer mooi en bondig artikel heb neergepend. Proficiat.

Thierry Silber
Diamaz