string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/russ-henneberry-over-seo" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(50) "SEO voor tekstschrijvers in 2020 (Russ Henneberry)" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/russ-henneberry-over-seo" ["image"]=> string(54) "https://schrijf.be/images/blog/Russ-Henneberry-SEO.jpg" ["description"]=> string(180) "Russ Henneberry is de stichter van theCLIKK.com. Tijdens de State of the Industry Summit van AWAI vertelde Russ over de evolutie van SEO, en wat u als schrijver zeker moet kunnen." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Begin april 2020 organiseert de American Writers and Artists Institute (AWAI) zijn State of the Industry Summit. Liefst vijf uur waarin experts van elke copywritingniche aan bod komen. Schrijf.be vat de highlights van elke talk voor u samen.
Russ Henneberry is de stichter van theCLIKK.com. Hij schreef mee met Ryan Deiss aan Digital Marketing for Dummies. Russ sprak vooral over hoe je hoger scoort in zoekmachines als Google.
The Google Panda update was the beginning of the end for anyone creating junky content.
- In 2006 was SEO nog heel manipulatief. Zoekmotors waren nieuw en redelijk ‘dom’. Als u de juiste hacks toepaste, kon u met uw website hoog ranken en veel bezoek krijgen. Dat veranderde in 2011, met de Google Panda-update: “[t]he beginning of the end for anyone creating junky content.” Google werd van de ene dag op de andere heel intelligent en begon goede content te belonen. En spam te bestraffen.
- “The artist, the person that can write, the person that can produce better content, that person is winning today. Ten years ago, the game wasn’t over for people who could figure out the loopholes and spammed their way into the traffic. Today, that game is over.”
- Er zijn twee kanten aan SEO: techniek en content. “You can be a really great content marketer without getting the technical side, but not the other way around.”
- Als SEO-schrijver moet u twee dingen kunnen: trefwoordonderzoek en on-pageoptimalisatie: hoe u de trefwoorden verwerkt in uw tekst.
- Hoe scoort u beter dan andere webteksten? Kijk naar de concurrentie. En overtref hen door uw tekst beter te optimaliseren of er meer video’s of afbeeldingen in te steken.