fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Pr omarmt contentmarketing

Contentmarketing lijkt pr uit het veld te slaan. Maar niets is minder waar. Verzoen contentmarketing met pr in een overkoepelende contentstrategie. Stel gezamenlijke plannen en richtlijnen op, creëer een duidelijk doelpubliek en analyseer élke actie.

prPublic relations (pr) en contentmarketing sluiten elkaar niet uit. Integendeel: het zijn twee handen op een buik. Staat de eerste in voor earned media, dan zet de tweede alles op owned media. Ontdek hoe u contentmarketing en pr op één lijn krijgt.

Van pr naar contentmarketing en terug

Pr-specialisten staan in voor earned media. Hun takenpakket:

  • Ze richten de spots op belangrijk nieuws via traditionele media: kranten, radio, tv, …
  • Ze smeden nauwe banden met journalisten.
  • Ze zetten spraakmakende campagnes op touw.

Contentmarketeers vullen dit aan via owned media:

  • Ze kaderen als geloofwaardige expert producten of diensten.
  • Ze creëren conversie.
  • Ze werken crossmediaal en interageren.

Pr-pro’s zijn publieksopwarmers. Contentmarketeers warmhouders.

Zo helpen pr en contentmarketing elkaar

Traditionele media moeten meer en meer terrein afstaan aan de nieuwe kanalen. Sociale media, fora, blogcommentaarvakken, … Uw merk is nergens veilig – zeker niet sinds de komst van de smartphone. Toch blijft de pr-afdeling een onmisbare schakel. Laat uw contentmarketeers samen met uw pr-pro’s de volledige contentstrategie opstellen.

Wie doet wat? Pr-medewerkers prikkelen de nieuwsgierigheid van uw prospects. Zij zijn de publieksopwarmers. En de contentmarketeers? Die houden uw publiek warm: ze pakken het in met deskundige tips en eerlijke raad.

4 tips voor een gezamenlijke contentstrategie

Draai de neuzen van uw pr-pro’s en contentmarketeers in dezelfde richting:

  1. Laat hen samen een contentkalender en onlinestrategie maken.
  2. Stel duidelijke richtlijnen op qua stijl, focus, taakverdeling, …
  3. Meet en analyseer regelmatig: wat in de pers verschijnt, maar ook online – via webanalytics.
  4. Creëer een duidelijk doelpubliek: mik op een niche of concrete doelgroep.

Zo, staan de neuzen bij u al goed? Nee? Snel aan de slag met onze tips dan!


Tevreden klanten aan het woord

Essentie gevat in verfrissende stijl
Bij Schrijf.be doen ze wat ze beloven
Samenwerking als een geoliede machine
Snelheid én kwaliteit als troeven
Menselijk, constructief en no-nonsense
Hun tekst geeft meteen weer waarvoor wij staan
De juiste stem voor elke doelgroep
Inlevingsvermogen verdient respect
Luchtige webteksten met roestvrijstalen trefwoorden
Schrijf.be schreef de eerste pagina van ons nieuwe verhaal
Copywriter met oog voor onze eigenheid
Jullie advies kwam heel goed van pas!
Our main selling points stood out perfectly
Hartelijk en duidelijk, boeiend en concreet
Expert in vervlaamsen
Tot zeven keer meer respons
Klassieke bank gaat voor sprankelende aanpak
Betrouwbaar, professioneel én creatief met taal
De tekst spreekt verschillende doelgroepen aan
Verkoopbrief was schot in de roos

Wat klanten zeggen

Mijn complimenten, Lipton was erg tevreden! Ze vonden het erg leuk geschreven.

Hans Maltha
Yes2Web