string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/plooien-voor-een-fietsje" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(51) "https://schrijf.be/nl/blog/plooien-voor-een-fietsje" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Plooien voor een fietsje
Onlangs zat deze reclame rond de Metro.
Er zit wel vaker reclame rond de Metro.
Logisch, voor een gratis krant die haar inkomsten ergens vandaan moet halen.
Verstoorde krantenvolgorde
Reclame voor auto's, kwaliteitsvlees en medische experimenten: ik heb geleerd erover te lezen. Maar deze reclame sprak me aan. Voor het eerst in de geschiedenis van mijn treinverkeer draaide ik de krant éérst om, en bekeek ik de advertentie uitgebreid. Ik pluisde zelfs alle details over de verschillende modellen van vouwfietsjes uit.
Pas daarna vouwde ik de krant open. Dat duurde eventjes, want ik had wanten aan.
Grappig, want dat zette hun slogan binnenin nog meer kracht bij:
'Hem openvouwen gaat sneller dan deze krant openslaan'
Dat geloof ik zéker.
Ik zou naar de Schrijf.be-kantoren kunnen hink-stap-springen.
Zo dicht liggen ze bij het station van Mechelen.
Maar toch denk ik: 'Ik moet zo'n fietsje hebben!'
Boenk erop
Reclame die werkt dus. En waarom? Ze zitten er boenk op.
De cover kaapt mijn nieuwsgierigheid.
De tweede pagina spreekt me persoonlijk aan.
En de laatste pagina belooft een fiets in elke prijsklasse.
Ik moet hem hebben!
Denk aan de doelgroep
Maar weet je wat ik het slimste aan heel de campagne vind?
Dat ze de doelgroep zo goed kennen.
Want wie koopt een plooifiets? Pendelaars.
En wie leest de Metro? Juist ja, pendelaars!
Had ik dat maar bedacht
Conclusie: deze reclame is zo leuk, dat ik hem zélf had willen bedenken.
Geef jij mij die kans?