string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(42) "https://schrijf.be/nl/blog/out-of-office-1" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(31) "Out of office: hoe het wel moet" ["type"]=> string(7) "article" ["url"]=> string(42) "https://schrijf.be/nl/blog/out-of-office-1" ["image"]=> string(48) "https://schrijf.be/images/blog/Out_of_office.jpg" ["description"]=> string(42) "Deze blog leert u de kneepjes van het vak." ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Out of office
Bent u de deur uit? Dan laat u uw contactpersonen toch niet in de kou staan! Verwelkom ze met een warme out of office. Laat hen weten hoelang u weg bent en waarom, en duid een contactpersoon aan.
Ik ben weg! Een out of office voorbeeld
“Ik ben tot 15 augustus afwezig. Uw mail wordt niet gelezen of doorgestuurd.” Een prachtig voorbeeld ... hoe het niet moet!
Brrr, vaak is een out of office een koude douche. Daar zitten uw contactpersonen vast niet op te wachten. Doe het beter: vermijd frustratie en brandjes die u moet blussen.
Regel van drie voor uw out of office
Uw out of office beantwoordt drie vragen:
- Hoelang? Laat weten wanneer u terug bent. En verduidelijk of u uw e-mails helemaal niet leest, of af en toe.
- Waarom? Licht kort de reden van uw afwezigheid toe. U bent bijvoorbeeld ziek, met vakantie of op congres.
- Wat nu? Vermeld een contactpersoon. Doet u dat niet? Dan verliest u klanten. Want een dringende vraag zonder antwoord pikken zij niet – terecht.
Van mens tot mens
People buy people: uw collega ...
- heeft een naam: schrijf niet: ‘mijn collega’s’, ‘mijn manager’, of ‘ons secretariaat’.
- is geen e-mailadres: schrijf niet: ‘Neem contact op met coördinator lore.mertens @ Schrijf.be.'
- heeft eigen contactgegevens: vermeld zijn rechtstreekse telefoonnummer en e-mailadres.
Van nadeel naar voordeel: out of office voorbeelden
Meer uit uw out of office halen? Ja, hoor:
- Maak van een ongemak een voordeel. Gaat u naar een opleiding, studiedag of congres? Ideaal! Want dan is uw afwezigheid een … voordeel voor uw klant. Schrijf dus niet: ‘Ik ben op 28 juli afwezig.’ Maar wel: ‘Op 28 juli verzamel ik voor u de architecturale trends op het jaarcongres in Madrid.’
- Benut de gratis reclameruimte in uw automatische mail. Maar … hou het subtiel:
- Neus ondertussen in onze nieuwe collectie.
- Hou ons in de gaten.
- Ontdek schrijftips die wérken.