fbpx

Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Out of office

Bent u de deur uit? Dan laat u uw contactpersonen toch niet in de kou staan! Verwelkom ze met een warme out of office. Laat hen weten hoelang u weg bent en waarom, en duid een contactpersoon aan. 

Ik ben weg! Een out of office voorbeeld

Out of office“Ik ben tot 15 augustus afwezig. Uw mail wordt niet gelezen of doorgestuurd.” Een prachtig voorbeeld ... hoe het niet moet!

Brrr, vaak is een out of office een koude douche. Daar zitten uw contactpersonen vast niet op te wachten. Doe het beter: vermijd frustratie en brandjes die u moet blussen.

Regel van drie voor uw out of office

Uw out of office beantwoordt drie vragen:

  1. Hoelang? Laat weten wanneer u terug bent. En verduidelijk of u uw e-mails helemaal niet leest, of af en toe.
  2. Waarom? Licht kort de reden van uw afwezigheid toe. U bent bijvoorbeeld ziek, met vakantie of op congres.
  3. Wat nu? Vermeld een contactpersoon. Doet u dat niet? Dan verliest u klanten. Want een dringende vraag zonder antwoord pikken zij niet – terecht.

Van mens tot mens

People buy people: uw collega ...

  • heeft een naam: schrijf  niet: ‘mijn collega’s’, ‘mijn manager’, of ‘ons secretariaat’.
  • is geen e-mailadres: schrijf niet: ‘Neem contact op met coördinator lore.mertens @ Schrijf.be.'
  • heeft eigen contactgegevens: vermeld zijn rechtstreekse telefoonnummer en e-mailadres. 

Van nadeel naar voordeel: out of office voorbeelden

Meer uit uw out of office halen? Ja, hoor:

  1. Maak van een ongemak een voordeel. Gaat u naar een opleiding, studiedag of congres? Ideaal! Want dan is uw afwezigheid een … voordeel voor uw klant. Schrijf dus niet: ‘Ik ben op 28 juli afwezig.’ Maar wel: ‘Op 28 juli verzamel ik voor u de architecturale trends op het jaarcongres in Madrid.’
  2. Benut de gratis reclameruimte in uw automatische mail. Maar … hou het subtiel: 
  1. Spreek de juiste taal. Zorg ervoor dat iedereen uw boodschap begrijpt. Hebt u contacten in uiteenlopende taalgebieden? Schrijf uw out of office dan bijvoorbeeld in het Nederlands, Engels én Frans.

Tevreden klanten aan het woord

Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Door dat Vlaamse tintje zijn we geloofwaardiger
Hun webteksten maken ons webontwerp nog krachtiger
Opvangnet geeft gemoedsrust
Trainees verguld met de hands-on workshop
Teksten om blind op te vertrouwen
Taalvirtuoos komt aan zijn trekken
Ik blijf terugkomen voor de originaliteit
Ik wilde er geen letter aan veranderen
Hetzelfde, maar met zóveel minder woorden
Wat een verbetering!
Ik had meteen door dat ze écht met hun vak bezig zijn
Mijn copywriter laat me scoren in Google én bij mijn klanten
Onze 'over ons' gaat niét over ons!
Met de blik van een buitenstaander
Copywriting dúúr? Absoluut niet!
Zij geven onze klanten perfecte webteksten!
Helse job, uitgevoerd met ijzeren discipline
Technische inhoud helder verwoord
Samenwerking als een geoliede machine

Wat klanten zeggen

Tekst is unaniem goedgekeurd. Bedankt voor de originele inbreng! Wij zullen uw organisatie zeker aanbevelen.

Vera Van Steenvoort