Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Out of office

Bent u de deur uit? Dan laat u uw contactpersonen toch niet in de kou staan! Verwelkom ze met een warme out of office. Laat hen weten hoelang u weg bent en waarom, en duid een contactpersoon aan. 

Ik ben weg! Een out of office voorbeeld

Out of office“Ik ben tot 15 augustus afwezig. Uw mail wordt niet gelezen of doorgestuurd.” Een prachtig voorbeeld ... hoe het niet moet!

Brrr, vaak is een out of office een koude douche. Daar zitten uw contactpersonen vast niet op te wachten. Doe het beter: vermijd frustratie en brandjes die u moet blussen.

Regel van drie voor uw out of office

Uw out of office beantwoordt drie vragen:

  1. Hoelang? Laat weten wanneer u terug bent. En verduidelijk of u uw e-mails helemaal niet leest, of af en toe.
  2. Waarom? Licht kort de reden van uw afwezigheid toe. U bent bijvoorbeeld ziek, met vakantie of op congres.
  3. Wat nu? Vermeld een contactpersoon. Doet u dat niet? Dan verliest u klanten. Want een dringende vraag zonder antwoord pikken zij niet – terecht.

Van mens tot mens

People buy people: uw collega ...

  • heeft een naam: schrijf  niet: ‘mijn collega’s’, ‘mijn manager’, of ‘ons secretariaat’.
  • is geen e-mailadres: schrijf niet: ‘Neem contact op met coördinator lore.mertens @ Schrijf.be.'
  • heeft eigen contactgegevens: vermeld zijn rechtstreekse telefoonnummer en e-mailadres. 

Van nadeel naar voordeel: out of office voorbeelden

Meer uit uw out of office halen? Ja, hoor:

  1. Maak van een ongemak een voordeel. Gaat u naar een opleiding, studiedag of congres? Ideaal! Want dan is uw afwezigheid een … voordeel voor uw klant. Schrijf dus niet: ‘Ik ben op 28 juli afwezig.’ Maar wel: ‘Op 28 juli verzamel ik voor u de architecturale trends op het jaarcongres in Madrid.’
  2. Benut de gratis reclameruimte in uw automatische mail. Maar … hou het subtiel: 
  1. Spreek de juiste taal. Zorg ervoor dat iedereen uw boodschap begrijpt. Hebt u contacten in uiteenlopende taalgebieden? Schrijf uw out of office dan bijvoorbeeld in het Nederlands, Engels én Frans.

Tevreden klanten

Mijn folder doet nu het werk voor mij
Schrijfdokter-opleiding zou verplicht moeten zijn
Frisse en vernieuwende schrijfstijl
Er waait een nieuwe wind door onze magazines
Geen blindelingse eindredactie
Onze 'over ons' gaat niét over ons!
Luminus gaat voor teksten die bruisen van de energie
Geslaagd Nederlands-Vlaams huwelijk!
Onvoorstelbaar knap werk
Schrijf.be? Dat is super service!
SEO-experts en taaladepten in één
Snelheid én kwaliteit als troeven
Jaarverslag in aantrekkelijk jasje
Hun reputatie snelt hen vooruit
Vlamingen die Nederlanders begrijpen
Jullie advies kwam heel goed van pas!
Veel standbezoekers door uitnodigende tekst
Gestructureerd als een ISO-bedrijf en flexibel op de koop toe!
Teksten onder stroom
De kwaliteit waarop ik had gehoopt

Wat klanten zeggen

Dit smaakt naar nog. Leest vlot en is duidelijk!

Rudi De Roeck