Krijg nieuwsbrief

Please enable the javascript to submit this form

 
 

Hier het cookiemonster. Geeft u mij een kruimeltje? (Wees gerust: uw privacy is ons menens!)

Ja

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Willem Geetsstraat 9, 2800 Mechelen
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

Out of office

Bent u de deur uit? Dan laat u uw contactpersonen toch niet in de kou staan! Verwelkom ze met een warme out of office. Laat hen weten hoelang u weg bent en waarom, en duid een contactpersoon aan. 

Ik ben weg! Een out of office voorbeeld

Out of office“Ik ben tot 15 augustus afwezig. Uw mail wordt niet gelezen of doorgestuurd.” Een prachtig voorbeeld ... hoe het niet moet!

Brrr, vaak is een out of office een koude douche. Daar zitten uw contactpersonen vast niet op te wachten. Doe het beter: vermijd frustratie en brandjes die u moet blussen.

Regel van drie voor uw out of office

Uw out of office beantwoordt drie vragen:

  1. Hoelang? Laat weten wanneer u terug bent. En verduidelijk of u uw e-mails helemaal niet leest, of af en toe.
  2. Waarom? Licht kort de reden van uw afwezigheid toe. U bent bijvoorbeeld ziek, met vakantie of op congres.
  3. Wat nu? Vermeld een contactpersoon. Doet u dat niet? Dan verliest u klanten. Want een dringende vraag zonder antwoord pikken zij niet – terecht.

Van mens tot mens

People buy people: uw collega ...

  • heeft een naam: schrijf  niet: ‘mijn collega’s’, ‘mijn manager’, of ‘ons secretariaat’.
  • is geen e-mailadres: schrijf niet: ‘Neem contact op met coördinator lore.mertens @ Schrijf.be.'
  • heeft eigen contactgegevens: vermeld zijn rechtstreekse telefoonnummer en e-mailadres. 

Van nadeel naar voordeel: out of office voorbeelden

Meer uit uw out of office halen? Ja, hoor:

  1. Maak van een ongemak een voordeel. Gaat u naar een opleiding, studiedag of congres? Ideaal! Want dan is uw afwezigheid een … voordeel voor uw klant. Schrijf dus niet: ‘Ik ben op 28 juli afwezig.’ Maar wel: ‘Op 28 juli verzamel ik voor u de architecturale trends op het jaarcongres in Madrid.’
  2. Benut de gratis reclameruimte in uw automatische mail. Maar … hou het subtiel: 
  1. Spreek de juiste taal. Zorg ervoor dat iedereen uw boodschap begrijpt. Hebt u contacten in uiteenlopende taalgebieden? Schrijf uw out of office dan bijvoorbeeld in het Nederlands, Engels én Frans.
Zes tips voor de ideale #outofoffice. Inpakken en wegwezen! Deel dit op
Reisplannen? Stel alvast uw perfecte #outofoffice in. Deel dit op
Out of office, maar niet out of style. Ontdek de tips! Deel dit op

Reageer

Tevreden partners

We garanderen ook kwaliteit voor onze Vlaamse teksten
Smaakt naar meer – veel meer
Boodschap gesnapt én goed verwoord
Je weet op voorhand dat het goed komt
Al onze troeven op één blad
Sommige dingen laat je beter over aan experts
“Altijd een geestige kwinkslag of spitsvondige woordspeling”
Teksten onder stroom
Ik blijf terugkomen voor de originaliteit
Mijn hoge verwachtingen worden keer op keer ingelost
Trefzeker, duidelijk en snel.
Verkiezingswebsite doen opvallen? Schrijf.be bellen!
Expert in vervlaamsen
Mijn perfecte match
Het hart van onze website
Schrijf.be? De professionele pen die ik zocht.
Schrijf.be bulkt van het schrijftalent
Tomboka
In één rechte pennentrek naar de finish
Drie paar handen leveren vakwerk

Wat klanten zeggen

Ik heb de teksten even op hoofdlijnen doorgelezen en ze zien er weer keurig uit! Volgens mij is er geen correctieronde nodig, het lijken ons prima teksten. Nogmaals erg bedankt voor de goede en supersnelle service! 

Kim Wilbring