string(2) "be"
array(7) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/mobiele-marketing" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" ["locale"]=> string(5) "nl-BE" }
array(6) { ["title"]=> string(0) "" ["type"]=> string(7) "website" ["url"]=> string(44) "https://schrijf.be/nl/blog/mobiele-marketing" ["image"]=> string(23) "images/logo-schrijf.png" ["description"]=> string(0) "" ["site_name"]=> string(10) "Schrijf.be" }
Aladdin en mobiele marketing
Aladdin wist al dat wrijven of 'swipen' een machtig middel was. Zoals in mobiele marketing. Zet in op het toegenomen gebruik van smartphones. En boor een enorm businesspotentieel aan.
Aladdin wrijft over een lamp, en er verschijnt een geest die álles kan. Smartphones werken net zo. Laat u uw klanten en prospects erover ‘wrijven’ of swipen? Met een slimme mobiele marketing-strategie? Dan boort u een enorm businesspotentieel aan.
Smartphones veroveren de wereld
Bijna de helft van de Belgen heeft een smartphone:
- driekwart neemt hem overal mee naartoe
- de helft surft er élke dag mee
- driekwart gebruikt zijn smartphone tegelijk met andere media (tv, krant, …)
De smartphone stuurt onze maatschappij aan. Zorg dus dat uw bedrijf niet achterblijft: zet in op mobiele marketing.
Vermijd mobiele frustratie.
Mobiele marketing: maak uw website mobile friendly
Mobiele marketing? Begin met uw website geschikt te maken voor mobiele surfers. Want dat:
- is comfortabeler voor uw bezoekers – ze komen graag terug
- wordt gewaardeerd door Google – u komt hoger in zijn ranking
Drie tips voor een ‘mobile friendly’ website:
Mobiele marketing-tip 1: ga voor een responsive design
Vraag uw webbouwer naar een responsive webdesign. Uw site past dan automatisch de schermweergave aan aan het toestel waarmee u surft. Zoomen en scrollen? Niet nodig! Vermijd ook lange video’s, foto’s in te hoge resolutie of loodzware documenten. Die vertragen de laadtijd én verbruiken veel data. En uw bedrijf wil toch niet voor frustratie zorgen?
Mobiele marketing-tip 2: mik op lokaal gebruik
Mobiele surfers zoeken vaak naar lokale informatie. Onderweg – of zelfs aan uw winkelrekken. Houd dat in het achterhoofd voor uw mobiele marketing:
- zet uw adres en openingsuren bovenaan
- maak uw telefoonnummer(s) aanklikbaar
- verzamel reviews van uw producten of diensten
Mobiele marketing-tip 3: geef de nodige info snel
Een mobiele surfer wil zijn info snel. Houd uw copy dus kort. Doe de piramidetest. En mik op veel CTA’s.