Krijg nieuwsbrief

Schakel javascript in om dit formulier in te dienen

 
 

Contacteer ons
(Open van 8:30 uur tot 17:00 uur)

Schrijf.be copy & content
Mechelsesteenweg 155
B-2860 Sint-Katelijne-Waver
BE 0848.540.558 

+ 32 15 27 55 10  -  info@Schrijf.be




Menu

McLanguage

Vaughn is hertaler bij Schrijf.be. Dankzij hem raakt uw boodschap nooit 'lost in translation' voor Engelstalige klanten of prospects. En hij blogt ... in de taal van Shakespeare, natuurlijk! 

You have to admire McDonald’s.  From a linguistic perspective if nothing else.  Because McDonald’s have a strange ability to change the English language.  Although I don’t know for sure, it seems as if they do it unintentionally.  “Would you like fries with that?” is now a mainstay of the English language.  “Happy Meal” has become standard vocabulary.  “Chicken McNuggets” even has a linguistic spin-off in “Rabbit McMicrowaves”.  And if the infiltration of the general lexicon isn’t enough, it seems McDonald’s have now developed power over the grammar rules.

Newspeak

In English, the theory is that we ‘love’ things.  Because love is supposed to be general, not temporary.  But McDonald’s has decided differently.  “I’m lovin’ it”, their current baseline, has gone against the rules (and as of this week, it has been doing so for nine years).  The strange thing is, ”I’m lovin’ it” seems to have been adopted as an acceptable term in the English language for something you like.  Which may be the first step towards a full new McEnglish.

A few examples of how "I’m lovin’ …" can be put into

  • I’m lovin’ the McDonald’s campaigns that portray warmth and a real slice of everyday life.
  • Do you take this woman to be your lawful wedded wife, to be lovin’ and to hold ‘til death do you part?
  • Are you lovin’ me? (Formerly “Do you love me?”)

I'm not lovin' it...

For me, there’s a problem with “I’m lovin’ it”.  It makes me think the food there is temporary.  Like I’ll become sick from it.  Worse yet, love relates to amorous or sexual feelings.  And I’m sorry, but  these really don’t create the sort of image I want to associate with my food.


Tevreden klanten

Schrijf.be respecteert onze inhoudelijke boodschap
Geen centimeter ruimte voor fouten
Teksten onder stroom
Jullie advies kwam heel goed van pas!
Die mannen weten wat ze doen!
Schrijf.be? De professionele pen die ik zocht.
Schrijfdokter biedt ruimte om zelf zaken te ontdekken
Snel en professioneel: wat wil je nog meer?
Missie en visie? Roep er een buitenstaander bij
Deze mensen weten waarmee ze bezig zijn
Dynamische taalprofessionals
Mijn hoge verwachtingen worden keer op keer ingelost
Best confronterend, maar ook léuk
Valse noot? Toch mooi lied!
Technische inhoud helder verwoord
Contentcreatie van a tot z
Gestructureerd als een ISO-bedrijf en flexibel op de koop toe!
Ik bestelde te laat, en toch was mijn tekst op tijd klaar!
Hun reputatie snelt hen vooruit
Samenhangend geheel van alle elementen

Wat klanten zeggen

Fantastisch! Je brengt het gewoonweg perfect onder woorden. Onze brochure zal dit jaar veel meer impact hebben, dat is nu al duidelijk.

Paul Dendooven